تجلیل با شکوه مردم، از میلاد النبی ص در ولایت هرات

مردم هرات از سالروز میلاد نبی اکرم(ص) طی محفلی باشکوهی تجلیل به عمل آوردند. در محفلی که در مسجد جامع بزرگ هرات با حضور مردم این ولایت برگزار گردیده بود محمد آصف رحیمی والی هرات، روز میلاد پیامبراسلام ص گفت: این روز افتخارآفرینی برای کافه امت جهان اسلام می‌باشد، روزی که پیامبر به دنیا آمد و بشر از برکت قدومش از جهل و تاریکی نجات یافت. از سوی هم صدها تن از باشنده گان ولایت هرات، با اهدای خون خود برای سربازان امنیتی که درجبهات جنگ زخمی میشوند، این روز را گرامی داشتند.1234321

محمد آصف رحیمی والی هرات گفت: از جمله اهداف مهم پیامبر اسلام ایجاد وحدت و برادری در بین مسلمانان بود و توانست تمامی مسلمانان را باهم برادر و متحد بسازد و با این اتحاد و برادری توانست، فتوحات و غزوات موفقانه ای را انجام بدهد و دین اسلام را گسترش بخشد.

وی گفت که مسلمانان امروز جهان باید سیره عملی و درست پیامبر را به مرحله اجرا بگذارند، طوری که پیامبر با رفتار نیکو و درایت بسیار توانست از زنده به گور کردن دختران، در زمان جاهلیت عرب، جلوگیری نماید.

رحیمی افزود: ما باید به پیروی از کردار پیامبر ص ، تلاش کنیم، تا عزت و حرمت زنان و مادران خودرا پاس بداریم.

از سوی هم شماری از علمای در حوزه غرب کشور با حمایت از نیروهای امنیتی میگویند: زمانی ملت افغانستان متحد واقعی خواهند بود که دست از اختلافات و تفرقه پراکنی ها برداشته و نژاد و قوم و مذهب را ملاک برتری و تفاوت قرار ندهند.

درهمین صدها تن از باشنده گان هرات با حضور در در کلینک اهدای خون طبیبان بدون سرحد، میگویند: خون در اکثر موارد برای سربازان و افسرانی که در جنگ زخمی می شوند نجات بخش است و آنها بدین منظور تصمیم گرفته اند تا با اهدای خون خود از نیروهای امنیتی حمایت نمایند.

داکتران موظف نیز میگویند: در این اواخر بیشتر از هفتاد در صد خون موجود در ذخایر و بانک های خون کلینیک ها و شفاخانه ها بصورت مجانی و داوطلبانه اهدا می شود، در حالیکه این خون ها در گذشته، دربدل پول خریداری میگردید.

به گفته ی داکتران موظف طی سال روان، استقبال مردم از پروسه ی خون دهی، نسبت به هرزمان دیگری بیشتر بوده است.

همچنان در این محافل جداگانه ی که به منظور تجلیل از میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص)برگزار شده بود، چندین جلد قرآن کریم ختم گردیده و خیرات های عمومی نیز درهرات برپا گردیده بود.

گفتنی است که از سالروز میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت همه ساله مردم ولایت هرات طی محافل باشکوهی تجلیل می‌کنند.

1 دیدگاه;

  1. بسته بندی: میلاد ص - شیپوور

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top