تخریب بیش از یکهزار جریب زمین کشت کوکنار درولایت فراه

مقامات پولیس فراه میگویند در جریان کمپاین تخریب مزارع کوکنار در آن ولایت بیش از یکهزار جریب زمین از وجود خشخاش پاکسازی شده است.

این کمپاین از یک هفته به این سو از سوی سربازان اردو ، پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی در ولسوالیهای پشت رود و خاک سفید ولایت فراه راه اندازی شده که تا به حال ادامه دارد.

مل پاسوال آقا نور کین توز قوماندان امنیه ولایت فراه میگوید اگر چه طالبان با کارگذاری ماینهای کنارجاده ای مانع تسریع روند تخریب مزارع  کوکنار گردیدند اما با آنهم یکهزار و 190 جریب زمین از وجود خشخاش پاکسازی گردید.

وی افزود در جریان این کمپاین طالبان در چند مرحله بالای پرسونل امنیتی افغان حمله نمودند که در جریان درگیری 21 طالب کشته و بیش از 30 تن دیگرشان زخمی شدند.

بنا به اظهارات وی همچنان در این جریان یک موتر رنجر سربازان پولیس ملی نیزطعمه انفجار ماین کنارجاده ای گردید که در نتیجه سه سرباز پولیس ملی کشته و هشت تن دیگرشان مجروح گردیدند.

مقامات پولیس فراه میگویند قرار است بعد از ولسوالیهای پشت رود و خاک سفید ، کمپاین محو کشت کوکنار در ولسوالی بالابلوک و مرکز شهر فراه راه اندازی گردد.

کارشناسان امور میگویند حاصلات کوکنار بزرگترین منبع تمویلی مخالفین دولت در افغانستان میباشد که با تطبیق این روند مخالفین دولت تضعیف خواهند شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top