ترورهای اخیر، قفل سکوت مجمع مردمی هرات را شکستاند

مجمع مردمي هرات، ترورهای اخیر در این ولایت را ناشي از بي كفايتي و بی توجه ای مسولان حکومت مرکزی در کشور دانسته و آن را غير قابل تحمل عنوان كرد.

20160506_142156

در نشست اعضای مجمع مردمي هرات در حالیکه اعضای نهادهای جامعه مدني، تجار ملي, موي سفيدان و وكلاي گذر شركت داشتند، روی چكونگي مهار نا امنیهای اخیر به خصوص واقعات ترور در هرات بحث نمودند.

داکتر نثار احمد مصدق رئیس مجمع مردمی هرات میگوید: ( اين وضعيت را در هرات طالب و القاعده ببار نياورده, بلكه بحران موجود ناشي از بي كفايتي مسوولان امنيتي و بي توجهي دولت مركزي مي باشد كه موجب افزايش حملات تروريستي, اختطاف و سرقت در اين ولايت شده است.)

همچنان تاجران, پيشه وران, وكلاي گذر نواحی, رييس شوراي متخصصان و اعضاي جامعه مدني نيز از وقوع حوادث ترور به خصوص ترور رئیس سارنوالی استیناف هرات ابراز نگراني نمودند.

در همین حال سیروس علاف مشاور تجارتی رئیس جمهور غنی و عضو مجمع مردمی هرات گفت از وضعیت کنونی هرات به خصوص واقعات ترور در این ولایت، رئیس جمهور را در جریان گذاشته که بزودی به منظور حل این چالش امنیتی اقدام خواهد شد.

با اینکه مجمع مردمی هرات میگوید در دو هفته اخیر بیش از ده واقعه ترور در این ولایت به ثبت رسیده اما مقامهای امنیتی هرات میگویند تنها شش واقعه ترور در دو ماه اخیر صورت گرفته که عاملین اکثریت این واقعات از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top