تظاهرات باشنده گان هرات به حمایت و مخالفت از کارکرد شاروالی هرات

دههاتن از اعضای جامعه مدنی، اقشار مختلف واتحادیه های صنفی هرات از تطبیق طرح و پلان های انکشافی شاروالی هرات حمایت کردند.

این مردم که امروز در منطقه چوک فرهنگ و اداره شاروالی هرات تجمع کرده بودند، میگویند: به هیچ زورمندی اجازه نمیدهند که مانع توقف اجرای طرح های انکشافی شاروالی هرات شوند.

از چندی به این سو عقب نشینی سرک ولایت مطابق به ماستر پلان شهری آغاز شده که مامورین شاروالی هرات، روز گذشته درمنطقه ی چوک فرهنگ با ممانعت مسولان هوتل بین المللی نظری از اجرای این طرح مواجه گردیدند.

اما صبح امروز صدها تن ازباشنده گان هرات، با تجمع در مقابل هوتل بین المللی نظری مامورین شاروالی هرات را حمایت کردند تا دوکانهای آن منطقه را که تحت نقشه است، تخریب نماید.

این مردم میگویند: از زمان حکومت سرادرمحمد داوود، طرح ونقشه ی انکشافی هرات از اجرا بازمانده است، زیرا همواره زورمندان و مافیایی قدرت، با استفاده از زور مانع اجرای آن گردیده اند.

تجمع کننده گان ازدولت مرکزی میخواهند تا افراد شایسته ی را که برای آبادانی شهر و کشور شان فعالیت وتلاش میکنند، نیز حمایت نماید.

اما در مقابل، شماری از کسانی که دکانهای شان در مسیر پروژه عقب نشینی سرک تخریب شده است ضمن انتقاد از کارکرد شاروالی هرات میگویند که این کار به شکل غیر قانونی تطبیق شده است.

آنها میگویند شاروالی هرات بدون استملاک و پرداخت امتیازی اقدام به تخریب دکانهای شان نموده است.

گفتنیست رئیس جمهور غنی به شماری از شاروالهای کشور تاکید کرده است، که در مقابل هیچ زورمند و زمین خواری کوتاه نیامده و با پشتیبانی ریاست جمهوری کشور، در چوکات قانون در قسمت انکشاف شهرها تلاش نمایند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top