تظاهرات در مقابل قنسولگری هندوستان در هرات

در پی حمله گروهی انتحار کننده گان مسلح بالای قنسولگری کشور هندوستان در هرات، دها تن از ساکنان آن محل امروز دست به تظاهرات زدند.

uu

مظاهره کنندگان در مقابل قنسولگری کشور هندوستان تجمع نمودند و خواهان انتقال این قنسولگری به خارج از شهر شدند.

این اولین باری نیست که باشندگان ناحیه چهارم شهر هرات به منظور انتقال قنسولگری کشور هندوستان به خارج از شهر دست به تظاهرات میزنند بلکه در جریان یک سال اخیر این پنجمین بار است که خواست آنان نادیده گرفته میشود.

قنسولگری هندوستان در یک منطقه مسکونی در شهر هرات موقعیت دارد و سرک آن به دلیل تهدیدات امنیتی از چند سال به این سو بروی ترافیک مسدود شده است.

مظاهره کنندگان میگویند از زمان فعالیت قنسولگری هند در این ناحیه مشکلات بزرگ امنیتی و خسارات هنگفت مالی را متقبل شدند.

آنان میگویند در پی حملات دیروزی خسارات مالی به آنان وارد شده و صدای انفجارها بر روحیه و روان فرزندانشان تاثیر منفی برجای گذاشته است.

تظاهرکنندگان به دولت هشدار میدهند در صورتیکه قنسولگری هندوستان به خارج از شهر انتقال نیابد دست به تظاهرات وسیعتر خواهند زد.

در این زمینه با سید فضل الله وحیدی والی هرات در تماس شدیم و خواستیم از وی پیرامون خواست مظاهره کنندگان مصاحبه ای داشته باشیم اما او حاضر به پاسخگویی نشد و گفت بعد از نشست با مظاهره کنندگان با شما صحبت خواهم کرد.

این در حالیست که اصیل الدین جامی معاون والی هرات روز گذشته در جریان حملات گروهی بالای قنسولگری هند گفت که به زودی به منظور انتقال قنسولگری هند به یک مکان دیگر اقدام خواهیم نمود.

در حمله گروهی سه تن از انتحار کنندگان مسلح بالای ساختمان قنسولگری هندوستان در هرات 5 پولیس و یک سرباز اردوی ملی زخمی شدند.

انتحار کنندگان ساعت 4 صبح روز جمعه وارد یک ساختمان در سمت جنوب قنسولگری هندوستان شدند و با سلاح سبک و سنگین بالای قنسولگری آتش گشودند.

این حمله بعد از 8 ساعت خاتمه یافت و سه تن از انتحار کنندگان مسلح بعد از ببار آمدن خسارات هنگفت مالی به صاحب ساختمان تسخیر شده توسط نیروهای امنیتی افغان از پای درامدند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top