تظاهرات در پی سوقصد ناکام بالای اسماعیل خان در هرات

در پی حمله انتحاری اخیر بالای اسماعیل خان یکی از قوماندانان سرشناس جهادی و معاون اول عبدالرب رسول سیاف کاندید ریاست جمهوری افغانستان، صدها تن از طرفداران وی در یک تظاهرات مسالمت آمیز در ولایت هرات حمایت خود را از اسماعیل خان اعلان نمودند.اعتراض مردم بادغيس

مظاهره کننده گان که تعدادشان به 500 تن میرسید و اکثریت شان مجهادین میباشند حمله انتحاری اخیر بالای اسماعیل خان که در ناحیه پنجم شهر هرات رخ داد را محکوم نمودند و حمایت شان را از وی اعلان کردند.

عبدالحمید حمیدی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هرات میگوید تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار گردیده است.

وی افزود تظاهرات حق مسلم مردم است و آنها به خاطر رسیده گی به خواستهای مردم جدا اقدام خواهند کرد.

از طرف دیگر حاجی سخی یکتن از مظاهره کننده گان میگوید استخبارات کشورهای همسایه در سازماندهی این حمله دست داشته و نمیخواهند که چهره های مطرح افغانستان در حکومت جدید راه پیدا کنند.

وی از ارگانهای امنیتی کشور خواست تا تدابیر امنیتی کاندیدان و معاونین شان را تامین نموده تا از بروز این گونه حملات در آینده جلوگیری شود.

مظاهره کننده گان یک قطع نامه چند ماده ای را نیز صادر نمودند و افزایش حملات انتحار و انفجاری اخیر را در کشور به شدت محکوم نمودند.

اسماعیل خان وزیر اسبق انرژی و آب و معاون اول عبدالرب رسول سیاف یکتن از کاندیدان ریاست جمهوری کشور روز جمعه گذشته بعد از ادای نماز جمعه در مسجد جامع ناحیه پنجم شهر هرات هدف حمله انتحاری قرار گرفت که از این حادثه جان سالم بدر برد.

در جریان چند سال اخیر این دومین حادثه انفجاری بالای اسماعیل خان در هرات میباشد که از این حملات جان سالم بدر میبرد.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top