تظاهرات شماری از فعالان جامعه مدنی ولایت غور به خاطر توشیح قانون انتخابات

شماری از فعالان جامعه مدنی در ولایت غور به خاطر توشیح قانون انتخابات و برگزاری به موقع آن دست به تجمع اعتراض آمیز زده اند. اعتراض کننده گان همچنان حمایت خود را از امضای پیمان راهبردی میان امریکا و افغانستان بیان کرده و خواستار هر چه عاجل تر امضای این پیمان شده اند.

شوراي ولايتي غوررر

کشمکش ها روی توشیح قانون انتخابات و نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی در کشور، این روز ها سروصداهای زیادی را به پا کرده است.

تاجايكه امروز ده ها تن از فعالان مدنی، فرهنگیان ولایت غور و اعضای شورای این ولایت دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

مولوی رمضان قاسمی نماینده شورای ولایتی ولایت غور می گوید: اعتراض کننده گان خواستار برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری و شورای های ولایتی شده اند و گفته اند که این انتخابات باید براساس قانون برگزار گردد.

وي ميگويد: مردم مخالف برگزاری انتخابات توسط قانون تقنینی رییس جمهور هستند و باید قانون انتخابات از سوی هر دو مجلس تصویب و به توشیح رییس جمهوری برسد.

ازسوي ديگر: اعتراض کننده خواستار برگزاری انتخابات شفاف و عادله در کشور شده اند و دخالت بیگانه گان در انتخابات را خلاف قانون عنوان کرده اند.

شماري از فعالان جامعه مدنی نيزگفته اند که اجازه نمی دهند تا رییس جمهوری کشور از پست و قدرت خود به خاطر برگزاری انتخابات استفاده نماید.

این در حالی است که همواره سرو صداهای به خاطر برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف در کشور جریان دارد و مسوولان کمیسیون انتخابات در کشور می گویند: مهلت را که به خاطر تصویب قانون انتخابات به پارلمان داده اند، تمام شده است و آنان از قانون تقنینی رییس جمهوری به خاطر برگزاری انتخابات استفاده می کنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top