تظاهرات صدهاتن از مردم هرات به منظور عدالت خواهی از دولت

صدها شهروند هرات امروز در پیوند به سربریده شدن هفت باشنده ولایت غزنی در ولایت زابل و عدم توجه دولت بر وضعیت نامناسب امنیتی کشور دست به تظاهرات زدند. این معترضین که عکس های از شهدای غزنی و شعارهای شکریه خواهر ماست، دولت باید امنیت مردم را تامین نماید، در پیش روی مقام ولایت هرات گرد هم آمدند.

شماری از معترضان در هرات می گویند که مردم در مقابل سر نوشت شان حساس هستند و هیچگاهی بی تفاوت نخواهند بود وتا جای صدای شان را بلند می کنند، که از سوی ارگ نشینان بروضعیت امنیت کل کشور توجه صورت بگیرد. DSC08157

معترضان با سر دادن شعارهای “که ما هم یک ملت هستیم، شکریه خواهرماست، رخشانه خواهرماست، مرگ بر طالبان و مرگ برداعشیان” خواهان تأمین امنیت شهروندان کشور شده وقطع‌نامه ی را صادر کردند.

تامین امنیت شاهراه های کشور، حمایت از تظاهرات مردم کابل و خواسته های شان، پایان دادن ارگ نشینان به دامن زدن اختلافات قومی وسمتی، مبازه جدی با پدیده ی اختطاف و مبارزه جدی با تروریستان، ازجمله خواسته های معترضین درهرات بود، که دراین قطعنامه 5 ماده ی به خوانش گرفته شد.

درهمین حال مسئولان محلی هرات ضمن همدردی با مردم افغانستان میگویند: این تنها غم واندوه یک قوم ویا منطقه نبوده،بلکی تمام ملت ودولت افغانستان خودرا دراین اندوه شریک میدانند.

معاون والی هرات که دراین تظاهرات شرکت کرده بود میگوید: هرچند که دشمنان کشور تلاش کنند، تا میان مردم افغانستان شکاف ایجاد، نمایند، برعکس خواست آنها، مردم افغانستان باهم نزدیکترشده و درمقابل دشمنان کشور شان یک صدا میشوند.

محمد آصف رحیمی والی هرات نیز میگوید که همین یکصدایی مردم افغانستان باعث گردیده است، تا میان گروه طالبان شکافهای ایجاد گردد وآنها به دسته ها وگروه های مختلف تقسیم گرددند.

وی میگوید: امیدواریم که این اختطلاف های مخالفان دولت میان شان بیشتر شود، تا باعث محو ونابودی آنها گردد.

این تظاهرات در پیوند به قتل 7 تن از مردم ملکی که باشنده گان اصلی ولایت غزنی بوده و چند ماه قبل توسط گروه مخافان دولت از منطقه زابل ربوده شده و چند روزقبل به شمول مردان، زنان و کودکان نیز سربریده شدند.

مردم هرات درحالی درهرات تظاهرات میکنند، که روز گذشته درهرات 4 دانش آموز یک مکتب اختطاف گردید و امروز نیز یک طفل خورد سال پس از یک ساعت اختطاف، ازجنگ رباینده گان رها گردید.

این درحالیست که قتل 7 باشنده ی ولایت غزنی ، از سوی میلیونها تن از مردمان کشور، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، سفارت امریکا در کابل، نماینده ویژه اتحادیه اروپا، اتحادیه حقوق‌دانان افغانستان و مجلس نمایندگان افغانستان محکوم گردیده و سربریدن این افراد در زابل را جنایت ضد بشری خوانده‌اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top