تعیین جایزه برای کشتن سازنده فیلم ضد اسلام از سوی یکتن از علمای هرات

یکتن از علمای هرات برای فردی که بتواند سازنده فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام  را بکشد جایزه 300 هزار دالری را تعیین کرده‌ است.

نشر فلم بیگناهی مسلمانان که در آن به پیامبر بزرگ اسلام اهانت شده، عکس العمل های زیادي را در کشور های مختلف جهان به همراه داشته كه تا هنوز هم ادامه دارد.

يك كشيش امريكايي در ماه جولای سال جاری، فلم چهارده دقیقه ای ( بیگناهی مسلمانان ) را توليد و در ویب سایتي به نشر سپرد که در نتیجهء پخش آن، علاوه بر تظاهرات وسیع در اكثر ممالك جهان، به كشته شدن سفير امريكا در ليبي و دهها تن ديگر منجر گرديده است.

اما در افغانستان نيز اين عمل كشيش امريكايي بگونه هاي متفاوت تقبيح شده كه ميتوان به راه اندازي تظاهرات، اعتصاب محصلين و حتي تعين جايزه هاي بيشتر اشاره نمود. چنانكه در تازه ترين مورد برخي از علماي هرات جوايزي  را به همين منظور تعين نموده اند.

میرفاروق حسینی یکتن از علمای هرات میگوید با شماری از تاجران این ولایت تصمیم گرفتند برای کسی که بتواند سازنده فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام را به قتل رساند مبلغ 300 هزار دالر آمریکایی پرداخت نمایند.

وی افزود همچنان کسی که بتواند نقاش کاریکاتور پیامبر اسلام را به قتل رساند مبلغ صد هزار دالر آمریکایی به وی انعام داده میشود.

از سوي هم مولوي محمد كبابياني معاون شوراي علما حوزه غرب ضمن تقبيح اين عمل كشيش امريكايي از مردم ميخواهد تا حركاتي را به نمايش بگذارند كه منجربه ايجاد مشكلات براي مسلمانان نگردد.

در پي گسترش اين واكنش ها سرانجام  یک قاضی فدرال امریکا حکم باز داشت تهیه کننده فلم اهانت به اسلام را بعد از آن صادر کرد که مقام های امریکایی گفتند، ناکولا باسیلی از قانون آزادی مشروط، تخطی کرده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top