تقدیرسارنوالی هرات از مسولان خبرگذاری کهندژ

اداره سارنوالی ولایت هرات، بدلیل تلاش های مسولان خبرگذاری کهندژ مبنی بر حمایت از حقوق زنان، بویژه تلاش برای تداوی ومساعد ساختن زمینه انتقال بانو ستاره به خارج از کشور مورد تقدیر قرار داد.Picture1

 ماریا بشیر رئیس سارنوالی استیناف ولایت هرات در یک جلسه بااشتراک تمام مسولان بخش های مختلف اداره سارنوالی هرات، از تلاش های عبدالقیوم پدرام قاضی زاده خبرنگار تلویزیون جهانی آرزو و مسول خبرگذاری کهندژ در راستای انتقال وتداوی بانو ستاره وپوشش خبرهای دقیق از رویداد های مربوط به این اداره  مورد ستایش قرار داد.

 این برای نخستین بار است که مسول یک اداره دولتی در ولایت هرات بدلیل تلاش های وظیفوی، یک خبرنگار را مورد تقدیر قرار میدهد.

عبدالقیوم پدرام قاضی زاده خبرنگار تلویزیون جهانی آرزو ومسول خبرگذاری کهندژ (نخستین خبرگذاری حوزه غرب افغانستان)  از جمله خبرنگاران باسابقه در هرات است که در رسانه های مختلف ملی، محلی وجهانی در این ولایت فعالیت کرده است.

 آقای پدرام، در رویداد خشونت علیه بانو ستاره (خانم جوانی که لب ودماغش توسط شوهر او قطع گردیده بود) تلاش های زیادی ازخود نشان داد، تا جای که زمینه انتقال وتداوی بانو ستاره  را با حمایت رئیس بنیاد نبی زاده به خارج از کشور مساعد ساخت وبرعلاوه آن با هزینه این تاجر ملی ضمن تهیه پاسپورت وحساب بانکی مقداری پول نقد را نیز به خانواده ای ستاره کمک نمود.

 بنیاد کمال نبی زاده یکی از نهادهای بزرگ خیریه درولایت بلخ است، که شبکه جهانی آرزو نیز یکی از شاخه های این نهاد می باشد.

 کمال نبی زاده رئیس این بیناد خیریه درحادثه بانو ستاره  نخستین فردی بود که بگونه عملی وارد اقدام شد و ضمن کمک نقدی براین بانو زمینه تداوی آن را به کشور ازبکستان مساعد ساخت ودقیقآ یک روز قبل ازانتقال دراین کشور، وزارت صحت عامه ، بانو ستاره  را به کشور ترکیه انتقال داد.

 بااین حال ماریا بشیر رئیشس سارنوالی هرات ضمن تشکر از رئیس بیناد نبی زاده واز خود گذری برخی خبرنگاران در هرات تاکید نمود که خبرنگاران هرات ثابت ساختند، که در تمام امور با مردم شان همکارهستند واز هیچ نوع کمکی دریغ نخواهند کرد.

 همچنان شماری از سمولان بخش های مختلف اداره سارنوالی از فعالیت های بموقع آقای پدرام  ابراز امتنان نمودند.

 آقای پدرام، باتاکید بر دشوار بودن فعالیت های خبرنگاری در شرایط کنونی گفت، بااینکه خبرنگاران روزانه مورد فشار و تهدید های روانی  قرار دارند، قدردانی از کارکرد آنان باعث میشود تا این قشر بر فعالیت های شان تلاش بیشتر نمایند.

 این ستایش از یک خبرنگار در هرات در حالی صورت میگیرد که روز پنجشنبه (4 دلو 1392) نور محمد نوری یکتن از خبرنگاران رسانه های محلی  وهمکار محلی روز نامه نیویارک تامیز در اثر حمله مردان ناشناس به قتل رسید.

بااین حال نهاد های خبرنگاری در زون غرب کشور تاکید دارند که با نزدیک شدن زمان برگذاری انتخابات سال آینده در افغانستان میزان تهدیدات وخشونت ها در برابر خبرنگاران افزایش  خواهد یافت ومیبایست که دولت در این راستا وارد اقدام شود.

گزارش : شعیب تنها شکران

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top