تقدیر از بهترین های کانکور افغانستان درهرات

اداره معارف هرات در محفلی از بهترین­های کانکور امسال تقدیر کرد. بیشترین نمره کانکور امسال را یک جوان هراتی به دست آورده و در بخش بانوان هم، یک دختر از هرات بیشترین نمره کانکور را کسب کرده است. در آزمون کانکور امسال در هرات بیش از دوازده هزار تن اشتراک کردند، که نزدیک به شصت درصد آنان به پوهنتون و تحصیلات نیمه عالی راه یافته اند. از شمار صد بهترین کانکور امسال افغانستان، 36 تن شان از هرات هستند.

اینجا درهرات قطب علمی افغانستان، گردهم آمده­اند تا برای بهترین ها در کانکور امسال افغانستان را جشن بگیرند.Picture۲۲

صدها تن از دانش آموزان و اهل معارف هرات برای تقدیر و ستایش از بهترین­های کانکور امسال کشور اینجا گرد آمده­اند.

بیشترین نمره کانکور امسال افغانستان را یک جوان هراتی به دست آورده است.

وی فراز رحیمی نام دارد که از کل 360 نمره کانکور، 340 نمره گرفته است و در بخش بانوان هم بیشترین نمره کانکور امسال را ساجده میرزاد یکتن از دختران از هرات به دست آورده است.

فرزاد رحیمی اول نمره کانکور امسال افغانستان که به طب معالجوی پوهنتون کابل راه یافته است.  میگوید: همراه با جوانان دانش آموخته در تلاش تغییرات مثبت در کشور است.وبرای ادامه ی تحصیل بیشتر از پیش تلاش خواهد کرد.

ساجده میرزاد هم اول نمره کانکور امسال از بخش بانوان است که 336 نمره به دست آورده و به طب معالجوی پوهنتون هرات راه یافته.

او نیز می­گوید: در مکتبی آموزش دیده که سال­ها می­شود بی سقف و فرش است ولی بخاطر تغیر مثبت در کشور و واقع شدن فرد مفیدی برای جامعه افغانستان، تلاش کرده است و در آینده نیز این راه را با تلاش بیشتر ادامه خواهد داد.

هرات در کانکور امسال کشور دستاوردهای خوبی دارد، بیش از دوازده هزار تنی که در کانکور امسال در این ولایت شرکت کردند، 58 درصد آنان به پوهنتون و تحصیلات نیمه­عالی راه یافته اند و همچنان از جمله صد بهترین کانکور امسال کشور هم 36 تن شان از هرات اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top