توزیع ۶ هزار جلد پاسپورت، پس از ماه ها تاخیر به متقاضیان در هرات

سرانجام پس از 7 ماه انتظار متقاضایان، 6 هزارجلد پاسپورت الکترونیکی برای مردم هرات توزیع گردید. پیش از این متقاضیان پاسپورت در ولایت هرات از کندی روند توزیع پاسپورت های الکترونیکی شکایت داشتند و مسوولان را متهم به بی توجهی کردند. اکنون مسئولان اداره پاسپورت هرات میگویند: که سهولت های زیادی در راستای طی مراحل و دریافت پاسپورت برای متقاضیان بوجود آمده است.DSC09590

درحال حاضر به نظر میرسد که بدست آوردن یک جلد پاسپورت جدید الکترونیکی برای شماری باشنده گان کشور به یک آرمان تبدیل شده است.

باشنده گان ولایت هرات در این اواخر از کندی وچگونگی روند توزیع پاسپورت های الکترونیکی بشدت انتقاد می کنند. آنان میگویند: زنان ومردان درهرات ساعت ها پشت صف های طولانی در انتظار می مانند وبا آنهم بدست آوردن یک جلد پاسپورت تا بیشتر از 7 ماه زمان میبرد که این وضعیت مردم را با مشکلات زیاد مواجه ساخته است.

بگفته مردم، آنان چندین روز پشت صف های طولانی درانتظارمی مانند وپس از ختم طی مراحل اسناد شان، تا انتقال پاسپورت های الکترونیکی به کابل وبرگشت دوباره ان، ماه ها در انتظار می مانند.

آنان از ریاست عمومی پاسپورت کشور میخواهند تا در این زمینه تسهیلاتی بیشتری را فراهم سازند.

بااین حال مسئولان اداره پاسپورت ولایت هرات روند کنونی توزیع پاسپورت را شفاف میدانند و تاکید دارند که بدلیل از بین رفتن فساد ونبود کمیشن کاری در این پروسه میزان متقاضیان پاسپورت افزایش یافته است.

احمد ضیا کاویانی سرپرست مدیرت پاسپورت هرات این موضوع را عادی میداند وتاکید دارد، که بیشتر این افراد کسانی هستند، که اسناد شان از گذشته در حال بررسی بوده است.

وی افزود: در چند ماه گذشته به دلیل مشکلات تخنیکی در دستگاه های چاپ پاسپورت در مرکز و نبود، پاسپورت سفید، پاسپورت توزیع نمی شد و مردم از این ناحیه شکایت داشته اند.

سرپرست مدیریت پاسپورت هرات میگوید: هم اکنون بیش از شش هزار جلد پاسپورت  که ازمرکز به هرات ارسال شده بود، درحال توزیع شدن است و طی روزهای آینده نیز بقیه پاسپورت های که طی مراحل گردیده است، پس از آنکه از کابل به هرات فرستاده شود، توزیع خواهد شد.

مردم هرات در حالی از مشکلات پاسپورت شکایت دارند که گفته میشود، در بسیاری ازولایت های دیگر نیز، چنین مشکلاتی وجود دارد.

کمبود پاسپورت، فعالیت شبکه ای از کمیشن کاران، توزیع پاسپورت به شکل انبوه برای شرکت های زیارتی و سیاحتی و موارد دیگر از جمله مشکلاتی هست که همواره فراروی توزیع پاسپورت در کشور عنوان میگردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top