ثبت 150 حادثه ترافیکی درایام عید سعید فطر در هرات

حوادث ترافیکی در کشور بعد از رویدادهای جنگی دارای بیشترین تلفات بوده که روزانه در شاهراه ها و شهرهای ولایات غربی کشور به وقوع می پیوندد.

مسولان شفاخانه حوزوی هرات میگویند حادثات متعدد ترافیکی در ایام عیدم سعید فطر در ولایت هرات منجر به مجروح شدند 150 تن گردید که حال ده تن از زخمی شده گان وخیم گزارش شده است.

محمد رفیق شیرزی مدیر اداری و سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید :هم اکنون پرسنل صحی مصروف تداوی مجروحین حوادث ترافیکی میباشند.

وی اظهار داشت: تنها در روز های عید، چندین حادثه ترافیکی در شهر و ولسوالیهای هرات رخ داده که وضعیت صحی 20 تن از آنان، وخیم است.

بنا به اظهارات وی، تلاش های آنها در همکاری با سایر ادارات مربوطه به هدف جلوگیری و یا کاهش حوادث ترافیکی جریان دارد.

در همین حال مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می گویند: حوادث ترافیکی در کشور بعد از رویدادهای جنگی دارای بیشترین تلفات بوده که روزانه در شاهراه ها و شهرها به وقوع می پیوندد.

عدم موجودیت علائم ترافیکی در برخی جاده ها، غیر معیاری بودن سرک ها، رعایت نکردن قوانین ترافیکی توسط راننده ها و ازدیاد روز افزون وسایط نقلیه در کشور از عوامل عمده بروز حوادث ترافیکی خوانده شده است.

شکایت هايی نیزوجود دارد که شمار زیاد افراد در کشور جواز راننده گی را بدون طی کردن پروسه قانونی بدست می آورند که این مسئله نیزباعث ازدیاد حوادث ترافیکی خوانده می شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top