ثبت 40 مجروح ترافیکی در جریان 24 ساعت گذشته در هرات

حادثات متعدد ترافیکی در جریان 24 ساعت گذشته در ولایت هرات منجر به مجروح شدن چهل تن گردید که حال دو تن اززخمی شده گان وخیم گزارش شده است.

محمد رفیق شیرزی مدیر اداری و سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات میگوید :هم اکنون پرسونل صحی مصروف تداوی مجروحین حوادث ترافیکی هستند و مقداری از بودجه ریاست صحت عامه در این بخش به مصرف میرسد.

وی اظهار داشت: در جریان 24 ساعت گذشته ، 40 مجروح ترافیکی از شهر و ولسوالیهای هرات به شفاخانه حوزوی هرات منتقل گردیدند که وضعیت صحی دو تن از آنان، وخیم است.

بنا به اظهارات وی، تلاش های آنها در همکاری با سایر ادارات مربوطه به هدف جلوگیری و یا کاهش حوادث ترافیکی جریان دارد.

از اول سال  جاری تا کنون 40 تن از باشنده گان ولایت هرات بر اثر حوادث ترافکی کشته و بیش از 3000 تن از باشنده گان این ولایت مجروح گردیدند.

در همین حال مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می گویند: حوادث ترافیکی در کشور بعد از رویدادهای جنگی دارای بیشترین تلفات بوده که روزانه در شاهراه ها و شهرها به وقوع می پیوندد.

عدم موجودیت علائم ترافیکی در برخی جاده ها، غیر معیاری بودن سرک ها، رعایت نکردن قوانین ترافیکی توسط راننده ها و ازدیاد روز افزون وسایط نقلیه در کشور از عوامل عمده بروز حوادث ترافیکی خوانده شده است.

شکایت هايی نیزوجود دارد که شمار زیاد افراد در کشور جواز راننده گی را بدون طی کردن پروسه قانونی بدست می آورند که این مسئله نیزباعث ازدیاد حوادث ترافیکی خوانده می شود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top