جان باختن ولسوال بالامرغاب ولایت بادغیس

ولسوال بالامرغاب ولایت بادغیس که سه روز قبل بر اثر انفجار یک ماین کنارجاده ای در آن ولایت زخمی شده بود شب گذشته به دلیل جراحات عمیق وارده جان خود را از دست داد.

مقامات محلی در ولایت بادغیس میگویند محمد هاشم حبیبی ولسوال بالامرغاب ،سه روز قبل زمانی که از ولسوالی غورماچ فاریاب به سمت ولایت بادغیس در حرکت بود درمنطقه “شرشر” ولسوالی بالامرغاب موتر حاملش با ماین کارگذاری شده در کنار سرک برخورد نمود.

حاجی شراف الدین مجیدی سخنگوی والی بادغیس میگوید در این حادثه ولسوال با چهار تن از محافظینش زخمی شد و در شفاخانه نیروهای خارجی در شهر قلعه نو مرکز ولایت بادغیس تحت مداوا قرار گرفت.

وی افزود به دلیل قطع شدن پای چپ ولسوال بالامرغاب، وی ساعت دوازده شب گذشته به دلیل وخیم بودن وضع صحی اش جان خود را از دست داد.

گروه طالبان ضمن به عهده گرفتن مسولیت قتل ولسوال بالامرغاب بادغیس مدعی شدند که شاروال و قوماندان امنیه آن ولسوالی را نیز در این حادثه به قتل رساندند.

با اینکه در جریان چند سال اخیر چندین عملیات تصفیوی جهت پاکسازی ولسوالی بالامرغاب از وجود طالبان مسلح راه اندازی شده است اما تا کنون این ولسوالی به عنوان هسته مرکزی طالبان در غرب افغانستان محسوب میشود.

این سومین مقام بلندرتبه دولتی در ولسوالی بالامرغاب بادغیس میباشد که در جریان یک سال اخیر از سوی گروه طالبان به قتل میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top