جلوگیری از وقوع یک انفجار مهیب در شهر هرات

کارمندان ریاست امنیت ملی هرات شام دیروز از وقوع یک انفجار قوی در شهر هرات جلوگیری نمودند.

به اساس اعلامیه منتشر شده از جانب ریاست امنیت ملی هرات این انفجار در ساحه خواجه عبدالله انصاری شهر هرات جهت هدف قرار دادن موترهای نظامی و افراد ملکی سازماندهی شده بود.

یک فیر مرمی توپ که در آن مواد انفجاری نوع آمونیم نایتریت به وزن 5 کیلوگرام به سیستم ریموت کنترل با یک عدد تخت و مقداری لینهای انفجاری به منظور هدف قرار دادن شهروندان هرات در محوطه زیارت خواجه صاحب انصار جا به جا شده بود ، از سوی منسوبین امنیت ملی هرات به کمک مردم و پولیس کشف و توسط تیم تحقیقاتی ریاست امنیت ملی خنثی گردید.

به نقل از خبرنامه ریاست امنیت ملی هرات، با کشف و خنثی سازی این مواد انفجاری از بروز یک حادثه بزرگ جلوگیری شده است.

در حالی از وقوع این انفجار در شهر هرات جلوگیری میشود که دو روز قبل بر اثر یک حمله انتحاری در مقابل ساختمان ولسوالی گذره هرات 12 تن کشته و 57 تن دیگر زخمی شدند.

همچنان کارمندان ریاست امنیت ملی هرات اسامی محمد تقی یکتن از مسولین ادارات دولتی که اسناد محرم را به خارج از کشور انتقال مینمود بالفعل بازداشت نمودند.

کارمندان ریاست امنیت ملی هرات میگویند تحقیقات از نزد فرد دستگیر شده آغاز گردیده و جزئیات بیشتر بعد از ختم بررسی به رسانه ها داده خواهد شد.

در یک اقدام دیگر، اسامیان هر یک احمد و عبدالکریم باشنده گان شهر هرات که در اختطافها دخیل بودند از مربوطات شهر هرات بازداشت شدند.

گفته میشود این افراد قبلا” از سوی محاکم عدلی و قضایی محکوم به حبس گردیده بودند که به صورت حرفه ای متواری و به اعمال ضد مردمی خویش ادامه میدادند.

کارمندان ریاست امنیت ملی هرات میگویند افراد دستگیر شده به جرایم خود معترف بوده و بادستگیری شان از وقوع چندین اختطاف در نقاط شهر هرات جلوگیری شده است.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top