جوانان هرات: کشورهای همسایه به خصوص ایران دست از دخالت در امورات افغانستان بردارند

شماری از فعالان مدنی و جوانان در ولایت هرات در یک گردهمایی دخالت های کشور های همسایه به خصوص ایران در امورات داخلی افغانستان را نگران کننده عنوان می کنند.

این جوانان از کشور های همسایه به خصوص ایران می خواهند تا دست از مداخلات در امورات افغانستان برداشته و از حکومت افغانستان تقاضا دارند تا جلو این دخالت ها را بگیرد.

آرش بشریار برگزار کننده این گردهمایی می گوید دخالت های آشکار کشور ایران در امورات افغانستان نگران کننده است و حکومت افغانستان باید جلو این مداخلات آشکار را بگیرد.

او اشاره به بندهای آبی در حوزه غرب کشور گفت که ایران در چند سال اخیر نگذاشته است که بندهای آبی در حوزه غرب تکمیل گردد و همواره با پلان های منظم از تکمیل این بندها جلوگیری کرده است.

لیلا امیری یک تن از اشتراک کننده گان می گوید ما شاهد آن هستیم که ایران در چند سال اخیر مخالفان مسلح دولت را در حوزه غرب کشور تجهیز می کند.

او می گوید حضور ایران و برخی دیگر کشور های همسایه بر بخش های مختلف کشور به وضاحت دیدده شده و این نگران کننده است.

مولوی مجیب الرحمان عثمانی یک تن از عالمان دینی و از اشتراک کننده گان می گوید که تجسس کردن در اسلام حرام دانسته شده و خداوند متعال در قرآنکریم به صراحت بیان کرده است که در امورات دیگران تجسس نکنید.

او از کشور های همسایه می خواهد تا دست از تجسس و مداخله در امورات این کشور بردارند.

با این همه هاشم الکوزی رییس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس سنا می گوید بررسی های آنان نشان می دهد که حکومت ایران در چند سال گذشته عملاً مخالفان مسلح دولت را تجهیز و تمویل کرده است.

الکوزی افزود بارها این نگرانی را با مسوولان بلندپایه حکومت بیان کرده اند اما هیچ تغیری نیامده است و این موضوع سبب نگرانی آنان نیز می باشد.

بارها فعالان مدنی و سیاسی در هرات از مداخلات کشور های همسایه در امورات افغانستان انتقاد کرده اند.

گزارش: نذیر ایوبی

ایدیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top