حیف و میل نزدیک به 90 میلیون افغانی پول شهرک معلمین هرات

مقام‌های محلی در ولایت هرات می‌گویند شماری از کارمندان قبلی و فعلی اداره معارف این ولایت به‌ظن حیف و میل میلیون‌ها افغانی پول معلمین و توزیع نمرات زمین به شماری از مسوولان اداره‎های دولتی و افراد زورمند، به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شده اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در یک کنفرانس خبری گفت از یک‌سال به این‌سو هیاتِ به‌خاطر بررسی روند توزیع زمین‌های معلمین در این ولایت توظیف شده و حالا در بررسی‌های آنان نشان می‌دهد که از مجموع 5 هزار زمین جریب زمین در شهرک معلمین، مشکلات بسیار بزرگ در توزیع 1500 جریب زمین وجود داشته است.

فرهاد افزود در بررسی‌های هیات نشان می‌دهد که نزدیک به نود میلیون افغانی پول این زمین‌ها حیف و میل شده و تفاوت‌های زیادِ در حسابات بانکی معارف وجود دارد و حتی شمارَ زیادِ پول به حساب‌های شخصی حواله شده است.

هر چند سخنگوی والی هرات از شخصِ نام نبرد اما افزود افرادِ که در این قضیه متهم هستند، در سال‌های پسین در سطوح بالا وظیفه اجرا کرده و هم‌چنان در بخش‌های اداری و املاک اداره معارف مسوولیت داشتند.

او گفت قضیه به ارگان‌های عدلی و قضایی سپرده شده و در آینده نزدیک افرادِ که مستقیم در این قضیه دخیل بودند به مردم معرفی خواهند شد.

در همین‌حال نعیم همدرد منشی اتحادیه معلیمن ولایت هرات از اقدام اداره محلی ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید این پول به خاطرِ از آنان اخذ شده بود تا سهولت‌های را برای آنان در شهرک معلمین فراهم سازند.

او گفت بارها معلمین صدای خود را به‌خاطر کندی کار در توزیع نمرات زمین بالا کرده اند اما هیچ‌گاهی صدای آنان را کسی نشنید.

با این‌حال شماری از اعضای شورای ولایتی هرات نیز خواهان پی‌گیری جدی این قضیه هستند.

سیدعظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات از ارگان‌های عدلی و قضایی می‌خواهد تا قضیه را به صورت موشگافانه پی‌گیری نموده و تاکید دارد که باید عاملان این قضیه نیز از سوی ارگان‌های امنیتی بازداشت شوند.

فساد اداری به‌دلیل نبود یک سیستم مناسب در کشور، همواره به یکی از چالش‌های اصلی حکومت وجود داشته و بارها افغانستان به‌خاطر این موضوع زیر انتقاد شدید کشور های کمک کننده‌ قرار داشته است.

گزارش: ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top