خبرنگاران هرات: رئیس جمهورباید پاسخگوی خشونت علیه خبرنگاران باشد

خبرنگاران ونهاد های مدنی ولایت هرات در واکنش به خشونت علیه کارمندان تلویزیون خورشید در کابل از شخص رئیس جمهور خواهان پیگیری جدی این قضیه شدند. اعتراض کننده ها هشدار دادند در صورتیکه رئیس جمهور به این مورد از خشونت رسیدگی نکند، انگیزه ی خبرنگاران برای فعالیت خبرنگاری در روند انتخابات پیش رو کمتر خواهد شد.کهندژ خبرنگاران

ده ها تن از خبرنگاران حوزه غرب افغانستان درولایت هرات بعداز ظهر پنجشنبه در یک گرده همائی اعتراضی در مقابل ساختمان ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات خشونت کارمندان اداره امور ریاست جمهموری را در برابر خبرنگار، تصویر بردار وراننده تلویزیون جهانی خورشید تقبیح نمودند.

نهادهای خبرنگاری زون غرب با صدور یک قطعنامه  با جدیت از رئیس جمهور کشور خواستند تا دربرابر خشونت علیه خبرنگاران سکوت نکند وعاملین این رویداد را بگونه سریع مورد بازپرس قراردهد.

خبرنگاران هرات معتقند: مصونیت عاملین خشونت در برابر خبرنگاران مرگ آزادی بیان در افغانستان را در پی خواهد داشت و از ریس جمهور خواستند، تا دربرابر اقدامات خشونت آمیز بی تفاوت نباشد، ویگانه دست آورد حکومتش را که همانان آزادی بیان در یک دهه گذشته است به باد فنا نسپارد.

خبرنگاران  زون غرب تاکید دارند: که با نزدیک شدن زمان برگذاری انتخابات خشونت در برابر خبرنگاران افزایش یافته واین موضوع بشدت قابل نگرانی است.

ازسوی هم خبرنگاران ولایات فراه، غور وبادغیس نیزخشونت دربرابر خبرنگار تلویزیون جهانی خورشید را محکوم کردند، و ازحکومت خواستند تا عاملین این خشونت را مورد پیگرد قانونی قراردهد.

روز گذشته خبرنگار، تصویر بردار وراننده شبکه جهانی خورشید در منطقه ده افغانان کابل از سوی کارمندان اداره امور ریاست جمهوری بشدت مورد لت کوب قرار گرفتند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top