ختم مسابقات واليبال جام مبارزه با بي سوادي درولايت بادغيس

نهاد اجتماعی جوانان ولسوالي قادس ولايت بادغيس ترنمنت بازي هاي واليبال را درآن ولسوال راه اندازي كرده است. گفته ميشود: هدف ازبرگذاري اين مسابقات بلند بردن آگاهی مردم در مورد اهمیت علم ودانش ميباشد، که از یک هفته بدینسو میان شش تیم منتخب جوانان قریه جات مختلف ولسوالی قادس راه اندازی شده بود.ورزش واليبال دربادغيس

براي اولين بار مسابقات ورزشي واليبال به هدف مبارزه با بي سوادي ازسوي  نهاد جوانان ولسوالي قادس بادغيس درآن ولايت راه اندازي  گرديد.

حمیدالله پیکان رئیس نهاد اجتماعی جوانان قادس میگوید: دراین مسابقات شش تیم از حوزه های مختلف ولسوالی قادس آن ولايت اشتراک کرده بودند كه در آخرین بازی تیم جوان ولسوالی قادس ساکن قلعه نو مقام اول ، تیم حوزه لنگرشریف مقام دوم وتیم حوزه قادس مقام سوم را ازآن خود ساخت.

ازسوي ديگر عبدالکریم “وفا” آمرورزشی ولایت بادغیس این ابتکار نهاداجتماعی جوانان  قادس را قدمی سودمند در راستای تشویق و ترغیب مردم به علم ودانش عنوان کرده، افزود: راه اندازی این گونه مسابقات باعث وحدت واتحاد شده وجوانان را بسوی سواد ورفتن به مکتب تشویق مینماید.

گفته ميشود: این برای اولین بار است که در یک ولسوالی نسبتا نا امن ولایت بادغیس جوانان دور هم جمع شده و بخاطر مبارزه با بی سوادی مسابقات ورزشی را راه اندازی میکنند.

مسئولان ورزشي درآن ولايت ميگويند: این تورنمنت با استقبال بیش از حد مقامات حكومت محلي ، بزرگان قومی و باشندگان ولسوالی قادس روبرو شده و آنان راه اندازی این مسابقات را در راستای تامین ثبات و صلح در ولسوالی موثر خوانده اند.

این مسابقات روز گذشته با اهدای جوایز و کاپ هاي قهرمانی به تیمهاي برنده طی محفلي پایان یافت.

مسئولان نهاد اجتماعی جوانان قادس همچنان ميگويند: در نظر دارند تا در آينده نزديك ، مسابقات پهلوانی وفوتبال را نيز به منظور مبارزه با اعتیاد و کاشت مواد مخدر در آن ولسوالی راه اندازی کند.

آنان ميگويند: از اغاز فعالیت نهاد اجتماعی جوانان قادس تا کنون بیش از صدها تن از جوانان قریه جات مختلف عضویت این نهاد را به دست اورده اند، كه درحال حاضر اين نهاد اجتماعي به تعداد 700 تن عضودارد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top