خشونتهای تازه در مسیر شاهراه هرات – دلارام

بر اثر حمله طالبان بالای کاروان اکمالاتی نیروهای خارجی در ولسوالی دلارام ولایت نیمروز شش تانکر مواد نفتی حریق ، دو عراده موتر سرف تخریب و چهار طالب مسلح کشته شدند.

مقامات محلی در ولایت نیمروز میگویند این حادثه عصر دیروز در منطقه لخشک ولسوالی دلارام آن ولایت زمانی صورت گرفت که گروهی از طالبان بالای کاروان اکمالاتی نیروهای خارجی که از سوی محافظین یک کمپنی خصوصی امنیتی اسکورت میشد حمله کردند.

انجینیر خداداد ولسوال دلارام ولایت نیمروز میگوید در جریان حمله طالبان، درگیری میان دو طرف آغاز شد که در نتیجه شش تانکر مواد نفتی حریق و دو عراد ه موتر سرف منحدم گردید.

وی افزود چهار طالب مسلح نیز در جریان این درگیری کشته شدند که اجساد شان در محل نبرد باقی مانده است.

از طرف دیگر یک مقام امنیتی پولیس زون غرب که از اظهار اسمش خوداری کرد گفت در این نبرد که برای نیم ساعت دوام داشت به نیروهای امنیتی آسیبی نرسید .

وی افزود در حال حاضر امنیت در منطقه تأمین است .

در همین حال قاری یوسف احمدی سخنگوی گروه طالبان ادعا میکند که در این حادثه 9 عراده تانکر حامل مواد نفتی را حریق و 7 تن از سربازان کمپنی خصوصی امنیتی را به قتل رساندند.

وی زخمی شدن سه تن از افرادش را در این نبرد تأید کرد.

از اول سال جاری جدید هجری شمسی این دومین حمله طالبان بالای کاروان اکمالاتی نیروهای خارجی در مسیر شاهراه هرات – دلارام درغرب افغانستان میباشد.

مسولان وزرات امور داخله کشور میگویند با افزایش تشکیلات پولیس، امنیت در مسیر این شاهراه تأمین خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top