خوشبینی مقامات اردوی ملی در بهبود وضعیت امنیتی هرات در بهار آینده

مقامات اردوی ملی در غرب کشور میگویند طالبان در ولایت هرات سرکوب شده و در بهار آینده هیچ تهدیدی، امنیت هرات را مختل نخواهد ساخت.

20160301_103445

جنرال زیارت شاه عابد قوماندان لوای اول اردوی ملی در غرب افغانستان میگوید راه اندازی چندین عملیات در ولسوالیهای مختلف هرات باعث شده تا گروه های مخالف دولت در این ولایت متلاشی شوند.

وی افزود در این عملیاتها که با مساعی مشترک سایر ارگانهای امنیتی در ولسوالیهای پانزده گانه هرات راه اندازی شده است طالبان تلفات سنگینی متقبل شدند.

آقای عابد تاکید میکند که در بهار آینده هیچ تهدیدی، امنیت هرات را مختل نساخته و وضعیت بهبود خواهد یافت.

این در حالیست که تا به حال چندین بار اسماعیل خان قوماندان سرشناس جهادی در غرب کشور از افزایش احتمالی حملات طالبان در بهار آینده در ولایت هرات اظهار نگرانی کرده بود.

از طرف دیگر تورن عبدالحمید قوماندان تولی کشف کندک چهارم لوای اول اردوی ملی در هرات میگوید مخالفین دولت در این ولایت از سوی کشورهای ایران و پاکستان حمایت میشوند.

او میگوید سربازان اردوی ملی قادراند تا در تمامی ولسوالیهای پانزده گانه هرات با راه اندازی عملیاتهای تصفیوی جلو تمامی تحرکات مخالفین دولت را بگیرند.

در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی مقامات اردوی ملی در ولایت هرات، چهار تن از افراد ملکی که اخیرا از سوی سربازان اردوی ملی از چنگ مخالفین دولت در ولسوالی ادرسکن هرات آزاد شدند به اقاربشان تسلیم گردیدند.

این عملیات برای سه روز در ولسوالی ادرسکن هرات ادامه داشت که در نتیجه ۵ طالب کشته ،۹ تن دیگرشان زخمی و ۱۴ تن از غیرنظامیان از قید مخالفین دولت رها گردیدند.

گروه طالبان تا به حال در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top