داوود مرادیان : نشست سه جانبه میان افغانستان، ایران و آمریکا در هرات پر دست آورد بود

مسولان مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان میگویند در نشست سه جانبه میان کشورهای افغانستان، ایران و آمریکا در ولایت هرات نماینده واشنگتن بر سرمایه گذاری در بخش منابع آبی افغانستان و ایجاد یک شبکه راه آهن منطقوی در کشور تاکید نموده است.ffff

نشست سه جانبه میان افغانستان، ایران و آمریکا شام دیروز در حاشیه کنفرانس بین المللی گفتگوهای امنیتی با حضور نماینده گان بیش از 30 کشور خارجی در قلعه اختیارالدین یا ارگ هرات برگزار شد.

داوود مرادیان رئیس مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان میگوید با و جود عدم اشتراک نماینده گان پاکستان در این کنفرانس دو روزه، افغانستان دست آوردهای مثبتی در عرصه امنیت ، صلح، مبارزه با مواد مخدر و حفظ میراثهای فرهنگی داشت.

وی افزود یکی از این دست آوردها تعهد جانب آمریکایی در بخش سرمایه گذاری منابع آبی افغانستان و ایجاد شبکه راه آهن منطقوی میان کشورهای ایران ،افغانستان و آمریکا میباشد.

بنا به اظهارات وی کشور آمریکا در این نشست سه جانبه تاکید نمود در صورتیکه مشکل دوسیه هسته ای ایران حل شود همکاریهای مشترک میان این دو کشور افزایش خواهد یافت.

تلاش برای بهتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان بعد از سال 2014 و شریک ساختن جریانهای معتدل اسلامی در منطقه از جمله مواردی است که اشتراک کننده گان کنفرانس بین المللی بالای آن توافق نمودند.

مسولان مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان میگویند در ختم این کنفرانس بین المللی اشتراک کننده گان فیصله نمودند تا در جشن نوروز سال آینده در افغانستان اشتراک نموده و به مناسبت این روز، اتحادیه سیاسی، فرهنگی نوروز را در کشور ایجاد نمایند.

گزارش : شعیب تنها شکران

ادیت : پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top