درخواست شبکه نامزدان شورای ولایتی هرات مبنی بر افزایش صلاحیت های شوارهای ولایتی

شبکه نامزدان انتخابات شورای ولایتی هرات  ازپارلمان افغانستان خواستار به تصویب رساندن مسوده قانون شوراهای ولایتی مبنی بر افزایش صلاحیت های نظارتی شدند. آنان میگویند: حکومت اخیرا قانون شوراهای ولایتی را تعدیل کرده و برای تصویب به پارلمان فرستاده که برمبنای آن صلاحیت نظارت بر اعمال حکومت های محلی را از شوراهای ولایتی گرفته است.عکس نوری صاحب نوری

بررسی، نظارت و تایید از کارکرد های حکومت محلی از مهمترین صلاحیت ها و مسئولیت های شوراهای ولایتی می باشند.

شماری ازاعضای شبکه نامزدان انتخابات شورای ولایتی هرات طی یک گردهمایی میگویند: که اگر صلاحیت نظارتی از این شورا گرفته شود، اساسا شورای ولایتی بی مفهوم می شود.

محی الدین نوری هم آهنگ کننده این شبکه گفت:” ازپارلمان افغانستان می خواهیم تا در مسوده قانون جدید شوراهای ولایتی نقش نظارتی شورا بر اعمال حکومت را تصویب نمایند. در غیر این صورت شورا ماهیت کاری و موثریت خویش را از دست خواهد داد. “

وی می گوید: نظارت شوراهای ولایتی بر اعمال حکومت های محلی مهمترین وسیله ای برای جلوگیری از فساد و خلق حکومت داری خوب در ولایت ها بوده ودر صورت عدم صلاحیت نظارت شوراهای ولایتی زمینه فساد  و خود سری ها فراهم میگردد.”

شبکه نامزدان انتخابات شورای ولایتی هرات همچنان ازولسی جرگه خواستند تا دوره فعالیت هیئت اداری شوراهای ولایتی به دوسال ارتقا یابد، تا اعضای شوراهای ولایتی درآینده با خیال راحت تر به اجرای برنامه های خویش بپردازند.

درهمین حال، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگهء کشور دربیانیه که از طریق رسانه ها به نشررسید، موجودیت شوراهای ولایتی را در بهبود زنده گی مردم و ادارات محلی موثر خواند.

آقای ابراهیمی خطاب به نماینده گان مردم درشورای ولایتی گفت:”  آنچه که توقوع و انتظار شما است از شورای ملی به همین ترتیب از ولسی جرگه در چهار چوب قانون اساسی برای بهبود فعالیت های شما، ما همکار شما خواهیم بود.”

قرار است این پیشنهادات با جمع بندی نظریات کمیسیون های مختلف در هفتهء آینده برای اخذ رای به ولسی جرگه پیشکش گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top