ديد وانديشه عنوان نمايشگاه دوروزه ي عكس كه درهرات برگذار گرديد

نمایشگاه عکاسی تحت عنوان (دید و اندیشه) برای مدت دو روز درولايت هرات برگذارگرديد. دراين نمايشگاه كه توسط دفتر واسا دايرگرديده است، 100 عكس ازعكاسان غيرحرفه ي به نمايش گذاشته شده است.نمايشگاه عكس واسا درهرات

مسئولان دفترواسا درهرات ميگويند: این نمایشگاه نتیجۀ کار وتلاش افراد غیر حرفوی بوده، که برای اولین بار کمرۀ عکاسی به دست گرفته ونماهاي مختلف را عكاسي نموده اند.

كريمه طلوع صالحي مسئول روابط عامه دفترواسا گفت: دراین نمایشگاه به تعداد صد عکس از مشکلات و ناهنجاری های جامعۀ کنونی به تصویر کشیده شده است، به شکل خام و بدون ویرایش به نمایش گذاشته شده است.

وي افزود: دراين نمايشگاه 100 عكس به نمايش گذاشته شده است، كه توسط كارآموزان نو تجربه ازموضوعات مختلف عكسبرداري گرديده است.

طلوع صالحي ميگويد: شركت كننده گان اين نمايشگاه بيست تن ازافرادي ميباشند كه دوره هاي آموزش اساسات واصول عكاسي را تحت نظراستادادن مسلكي دردفترواسا فرا گرفته اند.

گفتنيست: نمایشگاه عکس ”دید و اندیشه” كه با عکس ها و کلیپها در بردارندۀ پیام های اجتماعی و نیازمندی های جامعۀ امروزی دايرگرديده است، برای دو روز بروي علاقه مندان وبازديدكننده گان بازخواهد بود.

مسئولان دفترواسا درهرات ميگويند: قراراست براي 5 عكس برتردراين نمايشگاه جوايز وتقديرنامه هاي نيز اهدا گردد.

از آثار ارائه شده درنمایشگاه عکس این هنرمدان جوان كه 15 خانم و5 مرد هستند، می توان شادی و امید را در تک تک عکس ها دید و از آن لذت برد.

هزاران سال قبل در شمال ولایت هرات شهری بنام کهندژ( قهندز ) وجود داشت که به قول سیفی، این شهر را بخت النصر، پنجصد سال قبل از شهر قدیم هرات و بعد از قلعه اختیار الدین، آباد کرده است. بعضی مورخین هم بنای آن را بنام "خورنوش حاکم عصرمنوچهر" نسبت میدهند و مسلم است که کهندژ، قبل از شهر قدیم هرات بنا شده است. کهندژ، قرنها در پهلوی شهر هرات، با ترقی یا انحطاط، مواجه بوده و روایت است که در صدر اسلام، یعنی در حدود قرن اول هجری، شهر کهندژ هزار و پنجصد سرای(منزل نشیمن)، هشت مسجد جامع، نهصد مسجد و دوکان، چهل حوض و هژده حمام داشته و در عین حال پرورشگاه و اقامت گاه بسی از عالمان و عارفان بوده است، که از جمله میتوان از پیر هرات، حضرت خواجه عبدالله انصاری رح( ۳۹۶-۴۸۱ ) که در کهندژ تولد و تربیت یافته است، نام گرفت. در قرن ششم در فتنه ملا حده، تخریباتی درین شهر رخ داده و در هجوم وحشیانه قوای چنگیزی( ۶۱۷ ) بکلی محو و منهدم شده است. کهندژ در قرون اخیر تدریجا" هموار شده و اراضی آن تحت زرع در آمد، اما بعضی حصص مرتفع، باز هم بصورت تپه های بلند باقی مانده که به مصرخ و تل قطبیان شهرت یافته بود، ولی درین دهه های اخیر، از آن تپه ها هم اثری نیست و در عوض، خانه ها و آبادی های زیادی در اطراف آن، به مشاهده میرسد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top