دیدار اعضای شورای ولایتی هرات با سرکنسول ترکمنستان

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات در دیدار با سرکنسل کشور ترکمنستان در این ولایت، خواستار ثابت ماندن قیمت برق ترکمنستان در قرار داد جدید برق هرات با آن کشور گردیده است.

رییس و اعضای شورای ولایتی هرات روز گذشته در دیدار با سرکنسل کشور ترکمنستان در این ولایت از کمک‌های دولت ومردم ترکمنستان در زمینه سازندگی و پروژه‌های اقتصادی در افغانستان ابراز قدردانی نمودند.

کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات تاکید نمود که افزایش قیمت برق ترکمنستان باعث بلند رفتن قیمت برق بالای مشترکین خواهد شد وانتظار می‌رود دولت ترکمنستان در این زمینه توجه داشته باشد.

وی هم‌چنان از سرکنسل کشور ترکمنستان خواستار افزایش صدور ویزا برای تجار ملی در هرات و حمایت‌های بیشتر مقام‌های آن‌کشور بر مردم افغانستان به‌ویژه ولایت هرات گردید.

دراین دیدار به‌شمول رییس و شماری از اعضای شورای ولایتی هرات، رییس نمایندگی ارتباط خارجه دراین ولایت نیز حضور داشتند، این مسولان از پروژه تاپی  و تاپ به عنوان پروژه بنیادی افغانستان و ترکمنستان یاد کردند واز آن اعلان حمایت نمودند.

از سوی دیگر خواجه عوض‌اوف، سرکنسل کشور ترکمنستان در هرات در قسمت ویزا برای تجار ملی وعده همکاری داد و تاکید نمود که خواسته‌های شورای ولایتی هرات را با مقام‌های کشور ترکمنستان در میان خواهد گذاشت.

وی در زمینه قیمت برق افزود، که در قرارداد جدید برق ترکمنستان با افغانستان در مقایسه با سال 2004 تجدید نظر صورت خواهد گرفت، ولی از قیمت برق وارداتی ایران، برق ترکمنستان به‌مراتب مناسب‌تر خواهد بود.

براساس معلومات مسولان اداره برق هرات،  در حال حاضر یک کیلوات برق ایران بالای 8 سنت است و برق ترکمنستان در قرارداد جدید هر کیلو وات مقدار 4 سنت قیمت شده است.

سرکنسل کشور ترکمنستان می‌گوید، آنان خواستار افزایش قیمت برق از سوی  اداره برشنا برای مشترکین نیستند.

مقام‌های کنسولگری ترکمنستان در هرات از اعضای شورای ولایتی خواستند در زمینه پروژه‌های بنیادی واقتصادی میان افغانستان و ترکمنستان به‌ویژه پروژه تاپی وتاپ برای مردم بیشتر اطلاع‌رسانی شود.

رییس واعضای شورای ولایتی هرات، به‌پاس موفقیت در کارکردهای خواجه عوض‌اوف سرکنسل ترکمنستان در هرات، ، لوح سپاس شورای ولایتی هرات را برای وی اهدا کردند.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top