رئیس نظارت اتحادیه اروپا برای افغانستان:برگذاری انتخابات شفاف یکی ازآرزوهای ماست

افغان ها با اشتراک گسترده خود در انتخابات 16 حمل به جهان ثابت نمودند، که به دیموکراسی ارج گذرای میکنند. این مطلب را امروز رئیس هیئت اتحادیه اروپا برای ارزیابی روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان درهرات بیان داشته گفت: به نظرآنها اگر در دور دوم امنیت به صورت جدی تامین گردد، مردم زیادتری درانتخابات شرکت خواهند کرد.

مسوول تیم ناظران اتحادیه اروپا برای افغانستان می گویند: این بزرگترین دستآورد یست که درانتخابات 16 حمل با وجود اینکه ورقه های رای دهی کم آمد، اما مردم زیاد به پای صندوقهای رای رفته بودند.6/4/2014 2:11 PM

تیجزبرمن رئیس نظارت اتحادیه اروپا برای انتخابات افغانستان که به هرات آمده است امروز دریک کنفرانس خبری گفت:موضوعی که مهم است اینکه دردوراول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقلبات زیادی صورت گرفته بود و نتایج انتخابات به تاخیراعلام گردید، که انتظار میرود درانتخابات پیشرو مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان به امرتوجه جدی تری نمایند.

مسوول هیئت ناظران اتحادیه اروپا برای افغانستان می گوید: فعالیت های جوامع مدنی، رسانه ها و نیروهای امنیتی در انتخابات گذشته قابل ستایش است و این نهادها باید درانتخابات آینده نیز تلاش نمایند تا این روند در فضای خوبتر برگزار شود.

تیجربرمن ابرازامیدواری کرد که تیم آنها با همکاری ونظارت بر روند دوردوم انتخابات افغانستان ، بتوانند یک انتخابات شفاف و دور ازتقلب را درافغانستان شاهد باشند.

وی میگوید: انتخابات موفق و شفاف افغانستان را به سوی پیشرفت سوق خواهد داد و باید نامزدان پیشتاز ریاست جمهوری، دولت افغانستان و جامعه جهانی برای برگزاری انتخابات کامیاب تلاش کنند.

پیش ازین قبل ازبرگذاری انتخابات 16 حمل کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از اتحادیه اروپا و سازمان همکاری منطقوی جنوب آسیا خواسته بود تا ناظران شان را به افغانستان بفرستند.

به باور نهاد های انتخاباتی نقش ناظران خارجی در جلوگیری از تقلب موثر است.

ارزیابی قوانین انتخاباتی، پروسه مبارزات، محیط رای دهی و شمارش نتایج انتخابات از جمله مسایلی است که این هیئت ازآن نظارت خواهد نمود.

مسئولان نظارت اتحادیه اروپا برای افغانستان میگویند: برگزاری موفقانه انتخابات باعث ادامه کمک های جامعه جهانی با افغانستان شده می تواند و جهانیان در آینده نیز این کشور را تنها نه خواهد گذاشت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top