راه اندازی 18 عملیات مشترک بین نیروهای مرزی افغانستان و ایران در مرز بین دوکشور طی سال روان

مقامات پولیس زون 705 سرحدی در غرب افغانستان از راه اندازی 18 عملیات مشترک نیروهای سرحدی افغانستان و ایران طی سال روان خبر می دهند. رئیس ارکان زون 705 پولیس سرحدی هدف از راه اندازی این عملیات مشترک را، پاکسازی مناطق مرزی از وجود مخالفین دولت و جلوگیری از قاچاق و ترانزیت مواد مخدر عنوان میکند.

مقامات پولیس زون 705 پولیس سرحدی در غرب افغانستان می گویند: عملیات مشترک در هرماه حد اقل یکبار، بصورت همزمان با نیروهای پولیس سرحدی ایران در مناطق مرزی ولایات غربی کشور و در سرحدات مشترک با ایران راه اندازی میشود. DSC09902

سمونوال گلبدین الکوزی رئیس ارکان زون 705 پولیس سرحدی در غرب افغانستان میگوید: هدف از راه اندازی این عملیات، پاکسازی مناطق مرزی افغانستان از وجود قاچاقچیان مواد مخدر می باشد.

وی می گوید: عملیات قسمی راه اندازی شده که سربازان سرحدی افغانستان در داخل خاک خود و نیروهای مرزی ایران در داخل خاک آن کشور، اهداف عملیاتی را تعقیب می کنند.

به گفتهء وی، انجام این عملیات در کاهش ترانزیت و قاچاق مواد مخدر موثر خواهد بود.

این مقام پولیس سرحدی همچنان میگوید: طی یک ماه گذشته در قضایایی مختلف 47 تن به اتهام قضایی مختلف دستگیر و دوسیه های نسبتی شان پس از تحقیقات به ارگانهای عدلی وقضایی محول گردیده است.

به گفته ی او همچنان براثر حمله بالای تانه ی موریچاق 14 مخالف دولت کشته، یک سرباز زخمی و یک هاموی طالبان کاملآ تخریب شده است.

رئیس ارکان پولیس سرحدی درحوزه غرب کشور میگوید: نیروهای پولیس سرحدی موفق شده اند تا 4 اختطافگر که شامل دو زن و ودو مرد بوده اند و قصد اختطاف یک تاکسی ران را داشتند، از مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه شناسایی وبازداشت نمایند.

وی افزود: در تازه ترین مورد براثر حمله 50 تن از مخالفان دولت بالای یکی از پوسته های امنیتی چاه شیرین کلاته نظرکه هم مرز با کشور ایران است، 5 طالب کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند، که اجساد کشته شده گان با وسایط و مقداری سلاح و مهمات در صحنه نبرد باقی مانده است.

بااینکه طی سالهای آخیر عملیات مشترک میان نیروهای سرحدی دو کشور افغانستان و ایران بصورت هماهنگ و همزمان، همواره راه اندازی میشود، اما مقامات پولیس سرحدی در غرب افغانستان راه اندازی عملیات های سال روان را در نوع خود بی سابقه خوانده و درکاهش قاچاق موادا مخدر و عبورمرور افراد بصورت غیر قانونی موثر میدانند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top