رد مرز شدن 100 هزار مهاجر افغان از ایران

مسولان ریاست مهاجرین ولایت هرات میگویند امسال بیش از 100 هزار تن از مهاجرین افغان از کشور ایران رد مرز شدند.015854418_40100

حمید الله خطیبی رئیس اداره مهاجرین ولایت هرات میگوید افراد رد مرز شده کسانی هستند که سند اقامت در کشور ایران را نداشته و مجبور شدند از کشور ایران رد مرز شوند.

وی افزود رد مرز شدن 100 هزار مهاجر افغان از کشور ایران در جریان سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

آقای خطیبی میگوید در میان این افراد شماری هستند که سند اقامت قانونی در کشور ایران را دارند اما به دلایلی از آن کشور رد مرز شدند.

رئیس اداره مهاجرین ولایت هرات ضمن انتقاد از کارکرد دفتر UNHCR که وظیفه حمایت از مهاجرین افغان در منطقه مرزی هرات را دارد گفت این اداره کمکهایش را در این عرصه کاملا” محدود ساخته است.

وی اداره UNHCR  را متهم به بی پروایی در این زمینه نمود و گفت این اداره تا به حال نتوانسته در قسمت اعزام مجدد مهاجرین رد مرز شده ای که دارای اسناد اقامت قانونی در کشورایران بودند فعالیتی را انجام دهد.

بنا به اظهارات وی، سفر اخیر آقای کرزی رئیس جمهور کشور نیز به ایران دست آوردهای مثبتی در عرصه تمدید مدت اقامت افغانهای مقیم آن کشور داشته است.

مسولان اداره مهاجرین ولایت هرات میگویند فقط با همکاری موسسه IOM توانسته اند در قسمت انتقال مهاجرین رد مرز شده به مناطقشان و همچنان توزیع مواد غذایی و دارو با آنها همکاری کنند.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top