ساختمان کلینیک بانک خون در حوزه غرب کشور تهداب گذاری شد

کلینیک بانک خون حوزه غرب افغانستان امروز از سوی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور در ولایت هرات تهداب گذاری شد.

این کلینیک قرار است در ساحه 720 متر مربع به هزینه 250 هزار دالر آمریکایی از کمکهای کمیته انکشافی کشور فرانسه و وزارت مالیه در ظرف شش ماه آینده ساخته شود.

ناجیه طارق معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور در مراسم تهداب گذاری این کلینیک گفت که هدف اساسی ایجاد این مرکز صحی عرضه بسته های خون به نیازمندان ولایات هرات، فراه، غور و بادغیس میباشد.

وی افزود وزارت صحت تلاش میکند تا عرضه خدمات صحی را در سرتاسر کشور گسترش داده و با افزایش تکشیلات پرسونل در سطح ولسوالیها، مرگ و میر مادران و کودکان را تا حد امکان کاهش دهند.

با این حال داوود شاه صبا والی هرات نیز ایجاد مرکز حوزوی بانک خون را در ولایت هرات گامی مثبت در عرصه خدمات صحی در این ولایت عنوان کرد و افزود که با ایجاد این مرکز مشکلات کمبود خون شمار زیادی از مریضان در این حوزه برطرف خواهد شد.

وی افزود پایین بودن سطح کیفیت عرضه خدمات صحی برخی از کلینیکهای خصوصی ، کمبود پرسونل صحی در سطح ولسوالیها و نبود ساختمان برای کلینیکها در برخی از ولسوالی های دور دست هرات از جمله مشکلات اساسی در این عرصه محسوب میشود.

این در حالیست که مسولان ریاست صحت عامه هرات میگویند در حال حاضر 90 درصد باشنده گان این ولایت به عرضه خدمات صحی دسترسی دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top