سفیرهندوستان: بند سلما در هرات تا یک سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید

دولت هندوستان جهت تکمیل کار پروژه بند سلما در ولایت هرات 50 درصد هزینه ساخت این پروژه را بلند خواهد برد.

این مطلب را ” گوتم موگوپادیا ” سفیر هندوستان در افغانستان امروز در یک نشست خبری در هرات بیان داشت.

پروژه بند سلما که یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در ولایت هرات میباشد از سال 2006 به این سو به کمک مالی کشور هندوستان در ولسوالی چشت هرات تهداب گذاری شد که مشکلات امنیتی، مالی و تخنیکی کار این پروژه را سال به سال به تعویق انداخت.

اگر چه دولت هندوستان در ابتدای کار این پروژه مبلغ هشتاد میلیون دالر را جهت تکمیل کار آن اختصاص داده بود اما این مبلغ تا کنون به 180 میلیون دالر افزایش یافته است .

آقای گوتم پاردیا سفیر هند در کابل امروز در یک نشست خبری گفت افزون بر 180 میلیون دالر آمریکایی قرار است 50 درصد دیگر هزینه آن افزایش یابد و این مبلغ به بیش از 200 میلیون دالر خواهد رسید.

وی افزود در حال حاضر هفتاد درصد از عملیات اجرایی این پروژه تکمیل شده است و اگر مشکلات امنیتی و تخنیکی مانعی ایجاد نکند، بند سلما تا یک سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مقامات می گویند این بند ظرفیت ذخیره بیش از پنجصد ملیون متر مکعب آب را دارد که از آن به منظور آبیاری زمین های زراعتی استفاده خواهد شد.

مسولان ریاست تنظیم آب هرات میگویند این بند توان آبیاری حدود هفتاد هزار هکتار زمین زراعتی را نیز دارا میباشد.

همچنان این بند توان تولید 42 مگاوات برق را نیز دارد که با تولید آن، قسمتی از کمبود برق در هرات، که هم اکنون از کشورهای ترکمنستان و ایران تامین می شود، رفع خواهد شد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top