سفیر آمریکا: توزیع سلاح در صلاحیت دولت افغانستان است

سفیر آمریکا در افغانستان میگوید توزیع سلاح برای افراد وگروه ها ، فقط از صلاحیت های حکومت افغانستان است، نه نهادی دیگر.

جیمز کاننگهم سفیر ایالات متحده امریکا در کابل در سفری که به ولایت هرات داشت گفت كشورش براي بوجود آمدن ثبات كامل درافغانستان ازهيچگونه تلاش دريغ نخواهد كرد.

این اظهارات در حالی صورت میگیرد که هفته ی گذشته دولت محلی هرات توزیع سلاح به مردم را از سوی هرگونه نهاد و یا شورایی محکوم کرده و خلاف قوانین حکومت افغانستان خوانند.

داكترداوود شاه صبا والي هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سفیر آمریکا در هرات گفت: هرگونه اقدامی از جمله خریداری سلاح و مهمات و استخدام و آموزش سربازان در انحصار دولت میباشد و خلاف این بر اساس قوانین کشور جرم پنداشته شده و پیگرد قانونی دارد.

وي می گوید: که ادامه توزیع جنگ افزار درمیان مردم این ولایت غیر قابل تحمل است وبا آنانیکه با این تلاش ها ادامه دهند  برخورد جدی وقانونی خواهد شد.

درهمين حال جيمز كاننگهم سفيرايالات متحده آمريكا دركابل ، برگفته هاي والي هرات تاكيد نموده گفت: توزيع سلاح براي افراد ففط درسلاحيت دولت آفغانستان ميباشد.

این در حالیست که اسماعیل خان رئیس شواری مجاهدین افغانستان روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل توزیع سلاح از سوی این شورا را رد نموده و این موضوع را یک توطئه علیه خود از سوی والی هرات عنوان کرده است.

او گفته است اگر هر نهاد و یا ارگانی توزیع سلاح از سوی شورای مجاهدین را ثابت کند حاضر است در محکمه مجازات گردد.

اسماعیل خان در این کنفرانس مطبوعاتی خواهان برکناری والی هرات از سمتش شده است.

گفتنیست سفیر امریکا در سفر به ولایت هرات نمایشگاه عکس روابط تاریخی افغانستان با ایالات متحده امریکا را در ارگ هرات افتتاح کرد.

دراین نمایشگاه بیش از هشتاد اثر از عکس های تاریخی روابط افغانستان با ایالات متحده امریکا برای بیست روز به نمایش گذاشته شده اند .

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top