سلامت اعظیمی: هنوز هم در برخی ولسوالی های هرات کوکنار کشت میشود

کشت کوکنار در شماری از ولسوالی های نا امن هرات تا هنوز هم ادامه دارد. وزیر مبارزه با مواد مخدر در سفر به هرات با تاکید بر مبارزه جدی در برابر کشت و قاچاق مواد مخدر از تدوین استراتیژی جدید این وزارت از بهر محو کشت کوکنار سخن میگوید. خانم سلامت عظیمی تاکید میکند که مسئولان اداره محلی هرات باید تلاش های شان را در محو کشت خشخاش بیشتر کنند.سلامت اعظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور

وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور در نشست با مقام های اداره محلی هرات و مسئولان بخش های مختلف اداره های دولتی از زرع مواد مخدر شماری از اراضی زراعتی ولسوالی های ناامن این ولایت که بیشتر تحت سیطره و نفوذ طالبان مسلح قرار دارند ابراز نارضایتی میکند.

خانم سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور میگوید: هم اکنون در بخش هایی از ولسوالی های شیندند، ادرسکن، کشک کهنه، فرسی و گلران هرات کوکنار کشت شده است، که باید در تخریب کشتزارهای تریاک اقدام جدی و عملی شود.

وی: از تدوین استراتیژی تازه ای سخن میگوید که پالیسی های معیشت بدیل، تنفیذ قانون و کاهش تقاضا و تداوی معتادین در افغانستان را در قبال دارد.

به گفته وزیر مبارزه با مواد مخدر: ولایت هرات هم اکنون هم در صدر ولایاتی قرار دارد، که در آن کشت کوکنار کاهش چشمگیری یافته است.

با این همه مقام های اداره محلی هرات وعده سپردند تا با پدیده کشت، قاچاق و تولید مواد مخدر مبارزه جدی کنند.

ولایت هرات به دلیل داشتن مرز مشترک با کشورهای ایران و ترکمنستان به معبر ترانزیت و قاچاق مواد مخدر بدل شده و در یک دهه اخیر هزاران کیلو گرام مواد مخدر که بیشتر از نزد قاچاقبران از مسیر مرزها  بدست آمده طعمه آتش گردیده و حریق شده است.

این در حالیست که تا هنوز هم از گذرگاه های مرزی غرب کشور قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به انتقال گونه های مختلف مواد مخدر به بیرون از کشورمیکنند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top