سومین روز اعتصاب غذايي يك عضو شوراي عالي صلح در هرات

اعتصاب غذايي يك عضو شوراي عالي صلح در هرات امروز وارد سومین روز خود شد.

خانم شمايل عزيزي عضو شوراي عالي صلح ولايت هرات  یکی از اهداف عمده اعتصابش را عدم رسيده گي مقامات محلي به اختلافات و منازعات موجود ميان اقوام چشتي و پهلوان در ولسوالي هاي شهرك وتولك ولایت غور بيان نموده و هشدار ميدهد تا زمانيكه به این مشکل رسيده گي نشود به اعتصابش هم چنان ادامه خواهد داد.

هر چند وي در ابتداء در مقابل شوراي ولايتي هرات خيمه را بنا و اين برنامه اش را عملي نموده بود ولي پس از چند ساعت  از سوي خانواده اش وادار به ترك اين محل گرديده است.

بگفته خانم شمايل اينك كه در خانه بسر ميبرد به اعتصاب غذايي اش هم چنان ادامه داده و خواهان مداخله دولت در راستاي رسيده گي به حل اين منازعات ميباشد.

اختلافات و درگيري هاي ذات البيني در ولايت غور از چند سال بدينسو جريان داشته و بگفته مسؤلان محلي تا به حال بيشتر از صد تن از طرفين ، در جریان درگير هاي ذات البيني كشته شده اند.

عبدالحي خطيبي سخنگوي والي غور با تاييد مشكلات موجود در نقاطي از اين ولايت، ضمن آنكه اقدام خانم شمايل را يك حركت مدني توصيف مينمايد در عين حال تاكيد دارد كه اداره محلي اين ولايت اخيرا” كميسيوني را در راستاي رسيده گي به حل اين منازعات توظيف نموده است.

بگفته  خطيبي  اداره محلي تلاش نموده تا به همكاري علماء، وکلای مردم در پارلمان و شورای عالی صلح این اختلافات را کاهش و از بين ببرد.

گر چه اعتصاب غذايي پديده تازه در كشور نبوده ولي آنچه هدف توجه قرار دارد اينست كه اينبار يك عضو شوراي عالي صلح به چنين حركتي اقدام نموده است.

این در حالیست که رييس شوراي عالي صلح هرات اين عمل خانم شمايل را حركتي فردي و بدون مشوره اعضاي اين شورا عنوان مينمايد.

مولوي غلام سرور با بيان اينكه فيصله شوراي عالي صلح هرات پيرامون اين اقدام خانم شمايل چي خواهد بود گفت: پس از نشست با اعضاي شورا و فيصله نهايي تصميم شانرا اعلام مينمايند.

با اينهمه كارشناسان امور به اين باورند كه اگر حكومت به همكاري مردم، ساحات تحت حاكميتش را  گسترش  و در برابر اقدامات خود سرانه گروپ هاي مسلح غير مسؤل برخورد قاطعانه داشته باشد نه تنها اينگونه تحركات ايجاد نمي شود بلكه دامنه امنيت و حاكميت قانون نيز افزايش مييابد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top