سیلاب در هرات جان دو تن را گرفت

سیلابهای ناشی از بارانهای شدید در ولایت هرات، به مردم میلیونها افغانی صدمه وارد کرده است.

مقامات محلی در هرات میگویند، از سه روز گذشته به این طرف، صدها جریب زمینهای زراعتی، باغاها و صدها راس مواشی بر اثر حوادث طبیعی در ولسوالی های چشت و اوبه این ولایت از بین رفته اند.

با این حال مسولین ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در غرب کشور میگوید، آمادگی هرگونه کمک رسانی به مردم آسیب دیده را دارا میباشند و در حال حاضر نیازی به همکاری موسسات خارجی نمیباشد.

اصیل الدین جامی معاون  و سرپرست مقام ولایت هرات در نشست اضطراری که در سالون کنفرانسهای این اداره برگزار گردیده بود گفت: سیلابهای 3 روز گذشته در ولسوالی های چشت و اوبه، تا کنون باعث زخمی شدن 2 کودک و از بین رفتن 400 راس مواشی و صدها جریب زمین زراعتی شده است.

به گفته معاون والی هرات بر این علاوه صدها خانواده به طور جدی آسیب دیده اند.

ازطرف دیگر عبدالروف احمدی سخنگوی قوماندان زون ساحوی پولیس در غرب افغانستان گفت که دو طفل در جریان سیلابهای 48 ساعت گذشته در ولسوالیهای اوبه و چشت شریف هلاک شدند.

وی افزود آمار تلفات قربانیان این حادثه بیشتر از رقم ذکر شده میباشد.

در همین حال مقامات محلی هرات میگویند، برای کمک رسانی به بیش از 1500 خانواده ی آسیب دیده آمادگی لازم را دارا میباشند و در وضعیت فعلی نیازی به همیاری موسسات کمک دهنده خارجی نمیباشد.

این خسارات در حالی به مردم ولسوالی های چشت و اوبه وارد میشود که در اوایل امسال سیلابهای بهاری در ولسوالی های پشتون زرغون، غوریان و فرسی ولایت هرات، جان بیش از ده تن را گرفت و به هزاران هکتار زمینهای زراعتی آسیب شدید وارد نمود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top