شرم آور خواندن اعلام جهاد طالبان بر علیه حکومت از سوی اسماعیل خان

اسماعیل خان یکتن از رهبران جهادی در غرب افغانستان، اعلام جهاد گروه طالبان را بر علیه حکومت افغانستان شرم اور خواند و مدعی شد که مجاهدین هیچگاه اجازه نخواهند داد تا این گروه در کشور قد اعلم کنند.

DSC00952

محمد اسماعیل که در مراسم تجلیل از بیست و چهارمین سالروز پیروزی مجاهدین در ولایت هرات صحبت میکرد گفت مجاهدین به طالبان اجازه نخواهند داد که هرات را با سرنوشت قندوز روبرو نمایند.

وی همچنان از تکنوکراتها یا کسانی که از سوی کشورهای غربی حمایت میشوند خواست تا به مجاهدین جنگ سالار و یا تفنگ سالار نگویند زیرا به باور او مجاهدین پیام آوران صلح و استقلال در کشور میباشند.

این رهبر چهادی همچنان از مجاهدین خواست تا جلو ان عده از کسانی را که عکس داکتر نجیب را در پشت شیشه های وسایط نقلیه شان نصب مینمایند را گرفته و مانع این کار شوند زیرا به گفته او داکتر نجیب فردیست که دستش در خون صدهاتن از مجاهدین آلوده میباشد.

در این محفل اسماعیل خان از حکومت وحدت ملی خواست تا در تامین امنیت کشور از مجاهدین مشوره گرفته و از تجارب شان در راستای آوردن صلح و استقلال کشور استفاده نماید.

در ۲۹ حمل سال 1371 مجاهدین ، پس از سالها جنگ توانستند با شکست قشون سرخ شوری وارد شهرهرات شوند.

باآنکه درسال های قبل از29 حمل سالروز پیروزی مجاهدین در هرات بگونه با شکوهی تجلیل نمی شد، اما امسال بابرپا کردن ده ها کمپ درمحلات مختلف هرات از این روز به صورت متفاوتی تجلیل گردید.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top