ششصد میلیون دالر در بخش مبارزه با مواد مخدر و تنفیذ قانون در کشور اختصاص یافت

معین وزارت امور خارجه آمریکا در عرصه مبارزه با مواد مخدر و انفاذ قانون ، امروز در سفر به ولایت هرات از اختصاص 600 میلیون دالر آمریکایی در بخش مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر و همچنان تطبیق حاکمیت قانون در افغانستان خبر داد.

” ویلیام آر برونفیلد” معین وزارت خارجه در عرصه مبارزه با مواد مخدر آمریکا امروز با رئیس هماهنگی امور حاکمیت و تنفیذ قانون در سفارت آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با والی هرات به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند.

آقای برونفیلد معین وزارت خارجه آمریکا در عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت کانگرس ایالات متحده در سال 2013، ششصد میلیون دالر آمریکایی را در بخش مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر  در افغانستان اختصاص داده است.

وی افزود قرار است از این رقم، مبلغ 100 تا 150 میلیون دالر آمریکایی تا سال 2013 میلادی از طریق وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان به دسترس مقامات محلی ولایات مختلف این کشور قرار گیرد تا در این عرصه به مصرف رسد.

از طرف دیگر “استیفن مک فارلند” رئیس هماهنگی امور حاکمیت و تنفیذ قانون در سفارت آمریکا بر تجهیز ارگانهای عدلی و قضایی افغانستان تاکید کرد.

وی افزود حاکمیت قانون و سکتور عدالت یکی از بخش هایی است که امریکا تلاش دارد تا در این عرصه در افغانستان کارهای بنیادی انجام دهد، به همین علت در این عرصه پلانهای خاصی روی دست گرفته شده که بزودی تطبیق خواهد شد.

در همین حال داکتر داوود شاه صبا والی هرات در پاسخ به پرسش یکتن از خبرنگاران مبنی بر موجودیت فساد در ارگانهای عدلی و قضایی کشور گفت که تلاش میکنند با همکاری جامعه جهانی بخصوص ایالات متحده آمریکا و پیاده نمودن سیستم اصلاح اداره با پدیده فساد مبارزه کنند.

وی افزود بدون کمکهای جامعه جهانی هیچگاه شاهد یک افغانستان با ثبات نخواهیم بود.

در جریان 5 ماه اخیر این دومین سفر مقامات بلندرتبه آمریکایی در بخش مبارزه با مواد مخدر و تفیذ حاکمیت قانون به ولایت هرات میباشد .

کارشناسان امور در هرات به این باورند که این سفرها میتواند نتیجه مثبت در بخش کاهش تولید و قاچاق مواد مخدر و همچنان رشد نهادهای عدلی و قضایی در این ولایت داشته باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top