شماري ازتاجران ادعا ميكنند كه دراداره گمرك ولايت فراه فساد وجود دارد

شماری از تاجران در ولایت فراه مسوولین گمرک این ولایت را متهم به فساد اداری و سهل انگاری نموده میگویند: از چندي بدین سو ده ها موتر اموال آنها در گمرک متوقف شده است. ازسوي ديگرمسوولین محلي درفراه می پذیرند كه مشكلاتي وجوددارد، اما تاکید دارند که با فساد اداری در این گمرک موافق نیستند.گمرك فراه - فساد

گمرک فراه ازجمله گمرکات مهم کشور بشمارميرود، که گفته ميشود: ماهانه ده ها میلیون افغانی عواید بدست آمده ان به خزانه دولت واریز می گردد.

شماری از تاجران در ولایت فراه بر این باورند که موجودیت افراد فاسد در اداره گمرک این ولایت باعث شده تا کار انها با مشکلات جدی روبرو شود.

بگفته تاجران از یک طرف اموال شان به موقع گمرک نمیشوند و از سوی هم  پارکینگ مناسبي را در اختیار ندارند تا موتر های باربری شانرا در آن پارک نمایند.

در همین  حال نثاراحمد ناصری معاون ریاست گمرک ولايت فراه برخی از مشکلات را در گمرک آن ولايت میپذیرد.

وی میگوید: با اينكه درحال حاضراداره گمرک فراه در یک خانه  شخصی قرار دارد. اما آنها مالیات گمرکی اموال وارد كننده گان را به صورت قانونی وبدون هيچگونه اضافه ستاني از تاجران اخذ می نمايند.

ازسوي ديگر محمد عمر شیرزاد والی فراه  فساد را در ریاست  گمرک ولایت فراه تائيد نموده ميگويد: نه تنها ادارات ریاست گمرک فراه آغشته به فساد اند، بلکه در تمام ادارات دولتی فراه فساد وجود دارد.

والی فراه تاکید میکند: طی چند ماه که وی بحیث والی فراه مقرر شده  است، در تلاش هست که فساد را در ادرات دولتی فراه کاهش ويا ازبين ببرد.

اين درحاليست كه همواره  تاجران و باشندگان ولایت فراه از موجودیت فساد در برخی از ادارات درامد زا شکایت نموده میگویند: تاکنون ازسوي مراجع مربوط هیچ گونه رسیدگی به مشكلات موجود درادارات آن ولايت صورت نگرفته است.

ولایت فراه با کشور ایران هم مرز است و در حال حاضر برخی نیازمندی های کشوراز جمله نفت از طریق بندر آن ولایت به کشور وارد میشود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top