شماری از زنان در غور به خاطر تشویق دیگر زنان، به پروسه‌ای ثبت‌نام رای‌دهندگان پیوستند

شماری از زنان در ولایت غور روزگذشته به‌خاطر تشویق دیگر زنان به مراکز ثبت نام رای‌دهندگان رفته و نام‌شان را در لیست رای‌دهندگان ثبت کردند.

فعالان حقوق زنان در این ولایت می‌گویند عمده‌ترین چالش سر راه زنان غور ناامنی‌ها و نداشتن تذکره تابعیت در بیشتر قریه‌های دور دست ولسوالی‌های این ولایت می‌باشد.

فریده ناصری مسوول بخش زنان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در ولایت غور به خبرگزاری کهندژ گفت در پی نگرانی‌ها از عدم حضور بانوان در پروسه‌ای ثبت‌نام رای‌دهندگان در کشور، دیروز با شمارِ از زنان به یکی از مرکزهای ثبت‌نام رفتند.

او گفت این تعداد زنان که شمارشان تا مرز 50 تن می‌رسید به خاطر تشویق دیگر زنان، نام‌شان را در لیست رای‌دهندگان اضافه کردند.

بانو ناصری در ادامه‌ای صحبت‌های خود افزود مشکلات امنیتی مهم‌ترین چالش سر راه حضور کمتر بانوان به پروسه‌ای ثبت‌نام است.

وی ادامه داد که در کنار این بیشتر بانوان اکنون در قریه‌های دور دست ولسوالی‌های غور، تذکره تابعیت ندارند که یکی دیگر از چالش‌های عمده است و اداره ثبت احوال نفوس باید به خاطر حل این معضل تیم‌های سیار داشته باشد.

در همین‌حال فضل‌الله جلالی رییس ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در غور به رسانه‌ها گفت از ابتدایی پروسه‌ای ثبت‌نام رای‌دهندگان تا اکنون حدود نُه هزار تن ثبت‌نام کردند.

آقای جلالی نداشتن تذکره تابعیت را تایید می‌کند و می‌گوید که برای رفع این مشکل اکنون در تمام مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان تذکره توزیع می‌گردد.

کم‌تر از شش روز دیگر تا پایان مرحله‌ای اول پروسه‌ای ثبت‌نام رای‌دهندگان در کشور باقی مانده است.

کانال تل‌گرام کهندژ

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top