شمار کشته و ناپدید شده گان ناشی از جاری شدن سیلاب درباغیس به 18 تن رسید

آمار تلفات ناشی از سرازیرشدن سیلاب در ولایت بادغیس به چهار ده کشته و چهار مفقود رسید. گفته میشود: براثر جاری شدن سیلاب های ناشی ازبارنده گی دوشب قبل ده ها خانه مسکونه، دوکان و صدها جریب زمین زراعتی نیز تخریب گردیده است.سیلاب دربادغیس - دیشب

مسئولان محلی دربادغیس میگویند: در نتیجه باران های سنگین درمربوطات قلعه نو مرکز این ولایت 14 تن کشته و 4 تن دیگر ناپدید شده اند.

سرازیرشده وده ها دوکان و خانه مسکونی را نیز ویران ساخته اند.

قمرالدین شکیب معاون والی بادغیس گفت: قربانیان این حادثه طبیعی شامل، کودکان، زنان و مردان میباشند که از مناطق باغبانان و باغلر قلعه نو مرکز این ولایت و ولسوالی بالامرغاب میباشند.

آقای شکیب افزود: که، گزارش های اولیه انان نشان میدهد که در این رویداد دوصد منزل مسکونی، ۱۵۰ دوکان در مناطق باغبانان، باغلر وشهر قلعه نو تخریب شده است. و بیش از ۵۰ راس مواشی به شمول ده ها جریب زمین زراعتی باشندگان بالامرغاب نیز تلف و آسیب دیده است.

به گفته معاون والی بادغیس: افزایش در میزان تلفات و خسارات ناشی از این رویداد را نگران کنده دانسته و تاکید نمود که اداره مقام ولایت، تیم های را غرض امداد رسانی و ثبت خسارات ناشی از این رویداد به منطقه اعزام نموده اند.

وی گفت: که کمک به افرادی  که ازاثراین رویداد خساره مند شده اند، از توان اداره محلی نیست.

در همین حال شماری از افراد متضرر در این سیلاب ها از دولت میخواهند، که توجه ی جدی نسبت به وضعیت آنان صورت بگیرد.

توفان شدید و بارش سنگین باران از دو شب قبل در ولایات غربی کشور آغاز که نا نیمه های شب ادامه داشت که درولایت بادغیس علاوه بر تلفات جانی، خسارات گسترده مالی نیز برجای گذاشته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top