شورای ولایتی هرات: از پروژه‌های انکشافی در سال جدید نظارت جدی صورت خواهد گرفت

اعضای شورای ولایتی هرات می‌گویند در سال جدید از پروژه‌های انکشافی نظارت خواهند کرد و هر اداره دولتی اگر نتواند بودجه انکشافی خود را به مصرف برساند، مورد بازپُرس قرار خواهد گرفت.

سیدعظیم کبرزانی عضو شورای ولایتی هرات و مسوول کمیته انکشافی این شورا می‌گوید به اساس فیصله در جلسه مسوولان اداره‌های دولتی، قرار شد در سال جدید در اخیر هر ماه از پروژه‌های انکشافی و نحوه‌ای مصرف بودجه بررسی صورت گیرد.

او گفت هر اداره دولتی که مطابق جدول زمانی نتواند بودجه‌ای خویش را به مصرف برساند، مورد بازپرس شورای ولایتی و مقام ولایت قرار خواهد گرفت.

آقای کبرزانی در ادامه افزود که روند ارزیابی در اخیر هر ماه صورت خواهد گرفت و نتایج آن از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای ولایتی هرات تاکید نمود که این روند می‌تواند بر انکشاف بیشتر این ولایت موثر باشد.

در همین‌حال شماری از آگاهان در هرات نظارت بر پروژه‌های انکشافی از سوی شورای ولایتی و نهادهای مدنی را موثر می‌دانند و تاکید دارند که نباید این حرف تنها بر روی کاغذ باشد.

سوسن بهبودزاده فعال مدنی در هرات از طرح شورای ولایتی استقبال می‌کند و می‌گوید زمانیکه از پروژه‌های انکشافی و نحوه‌ای مصرف بودجه نظارت صورت گیرد، آن زمان اداره‌های دولتی نیز مکلف هستند تا بودجه‌شان را مطابق جدول زمانی به مصرف برسانند.

در حالی این گفته‌ها بیان می‌گردد که بیشتر اداره‌های دولتی در سال‌پار مالی، یا بودجه‌شان را مصرف نکردند و یا هم کمتر از نیم آنرا به مصرف رساندند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top