طالبان‌مسلح: از تاپی حمایت می‌کنیم و امنیت مسیر عبور لوله گاز را می‌گیریم

گروه طالبان‌مسلح به رهبری ملا هیبت‌الله آخندزاده در وب‌سایت رسمی خویش حمایت و پشتیبانی خود را از پروژه تاپی اعلام داشته و گفته اند که امنیت مسیر عبور خط لوله گاز تاپی را تامین خواهند کرد.

مقام‌های محلی در ولایت هرات نیز از این موقف‌گیری طالبان‌مسلح اعلام حمایت کرده و می‌گویند که این یک روزنه‌ای خوبی برای آینده افغانستان است.

گروه طالبان‌مسلح به رهبری ملا هیبت‌الله آخندزاده صبح‌امروز در وب‌سایت رسمی خویش با نشر اعلامیه‌ای حمایت خود را از پروژه بزرگ اقتصادی در افغانستان بیان کردند.

در اعلامیه طالبان‌مسلح آمده است که آنان امنیت مسیر عبور لوله گاز تاپی را تامین خواهند کرد و به هیچ گروه دیگری اجازه نخواهند داد تا روند این پروژه را مختل سازند.

در این اعلامیه آمده است توافق نامه لوله گاز تاپی در زمان حکومت طالبان‌مسلح به امضا رسیده است و اوراق امضا شده نیز در نزد آنان موجود می‌باشد.

طالبان‌مسلح پروژه‌ای تاپی را عنصر مهم در زیر بنای اقتصادی کشور خوانده اند و عملی شدن تاپی را گام مثبت برای مردم افغانستان عنوان کردند.

در همین‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات حمایت و پشتیبانی طالبان‌مسلح از پروژه تاپی را یک گام با ارزش عنوان می‌کند و می‌گوید این حرکت آنان یک روزنه‌ای خوب برای آینده افغانستان است.

فرهاد افزود که با گشایش این پروژه زمینه‌ای کار برای صدها تن به وجود می‌آید و انتظار می‌رود که گروه‌های هراس‌افگن از جنگ دست کشیده و به روند صلح یکجا شوند.

پیش از این نیز ملا منان نیازی معاون سیاسی گروه انشعابی طالبان‌مسلح با پخش اعلامیه‌ای حمایت خود را از پروژه‌ای تاپی اعلام کرده بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top