طالبان با نشر یک اعلامیه از رهبری امارت اسلامی انتقاد کردند

طالبان با نشر اعلامیه ای در سطح اکثریت ولسوالی های هرات از افزایش حملات نیروهای امنیتی افغان و امریکایی بر مواضع این گروه اظهار نگرانی کرده و رهبری امارت اسلامی را به بی توجه ای در این زمینه متهم نمودند.

این اعلامیه که از سوی ملا صدر ابراهیم یکتن از اعضای رهبری طالبان در ولسوالی های کشک کهنه، رباط سنگی ، غوریان، کهسان، گلران ، شیندند و ادرسکن هرات منتشر گردیده است واکنش اکثریت فرمانده هان طالبان را در قبال داشته است.

آنچه از اعلامیه برداشت میشود این است که طالبان در جریان یک ماه اخیر بیشترین تلفات و خسارات را از سوی نیروهای امنیتی افغان و قوای آمریکایی متقبل شدند اما امارت اسلامی در قسمت ارسال تجهیزات به طالبان و رسیده گی به وضعیت طالبان زخمی شده در میادین جنگ رسیده گی نکرده است که این خود خشم رهبران طالبان را در خاک افغانستان برانگیخته است.

در این اعلامیه ملاصدر ابراهیم گفته که با آغاز عملیات بهاری فتح از سوی طالبان، رهبری امارت اسلامی آنگونه که باید به وضعیت طالبان حاضر در میادین جنگ رسیده گی مینمود عمل نکرده و این خود باعث شکست طالبان در عملیات فتح گردیده است.

نشر این اعلامیه از سوی مقام محلی ولایت هرات تایید شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید این وضعیت نشان میدهد که طالبان روز به روز در حال فروپاشیدن هستند.

بنا به اظهارات وی دو دسته گی طالبان باعث خواهد شد تا روند مذاکرات صلح به خوبی پیش برود و نتایج مطلوبی در قبال داشته باشد.

از طرف دیگر محمد رفیق شهیر یکتن از تحلیل گران امور سیاسی در ولایت هرات میگوید طالبان باید صلح نمایند.

جنگ دیگر به نفع شان نیست و آنها را بیش از پیش منزوی خواهد ساخت.

در جریان یک ماه اخیر بیش از 100 طالب مسلح در جریان عملیات های زمینی نیروهای امنیتی افغان و حملات هوایی ناتو در فراه کشته و زخمی شدند.

 

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top