عبدالرب رسول سیاف: حق اساسی که اسلام برای زنان داده است را رعایت خواهم کرد

حقوق اساسی که حق  خانمها است هر گز در جامعه غربی رعایت نمی شود. این مطلب را عبدالرب رسول سیاف نامزد ریاست جمهوری ده­ها تن از بانوان هوادارش درولایت هرات بیان نمود.اومیگوید: در کشورهای غیر اسلامی درحالیکه دم از حقوق زنان زده میشود، از آنها استفاده ابزاری صورت می گیرد، آقای سیاف گفت: در صورت پیروزی تیم اش در انتخابات حق اساسی که اسلام برای زنان داده است را رعایت خواهد کرد.سیاف - اسماعیل خان

عبدالرب رسول سیاف نامزد ریاست جمهوری از چند روز به این طرف وارد هرات شده وبا اقشار مختلف دیدار کرده است.

تیم آقای سیاف که این بار با ده ها تن از خانمهای این ولایت دیدار کرده است می گوید: در پهلوی رعایت همه حقوق زنان بیشتر مجال کاری آبرومندانه به آنها می خواهد.

آقای سیاف می گوید: برخی ها با شایعه و حرف های ناعادلانه طوری وانمود می کنند که در صورت پیروزی این تیم به حق زنان احترام گذاشته نخواهد شد وبیشتر حقوق زنان را پایمال خواهند کرد.

وی با بیهوده خواندن این شایعات گفت: در صورت برنده شدن در انتخابات پیش رو هر آن چیزی که اسلام به بانوان حق اساسی داده باشد رعایت خواهد کرد.

سیاف در ادامه صحبت هایش به زنان میگوید: در جامعه اسلامی زنان حق دارند علم بیاموزند در مسایل سیاسی کشور سهم بگیرند و باید به خانم ها کارهای را واگذارنمود، که با جسم و سرشت آنها همخوانی داشته باشد.

به گفته این نامزد ریاست جمهوری: حق اساسی که در حقیقت زنان مسلمان دارند در کشورهای غیر اسلامی بانوان از آن برخوردار نیستند، درحالیکه این کشورها دم از رعایت حقوق زن می زنند، اما بیشتر از آنها استفاده ابزاری می کنند.

تقریبا 9 روز دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باقی مانده، نامزدان ریاست جمهوری هم با استفاده از این فرصت سعی می کنند، به بیشتر ولایت ها بروند وبا اقشار مختلف جامعه دیدن کرده وعده و نویدهای رنگارنگ بدهند.

اینکه آیا این وعده های چرب و نرم نامزدان ریاست جمهوری که در بخش های مختلف به مردم داده می شود چقدر عملی خواهد شد، سوالیست که گذرزمان پس ازبرگذاری انتخابات به آن پاسخ خواهد گفت.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top