مردم ولايت غور ازبي توجهي دولت مركزي شكايت نامه اي به خدا نوشتند

در اعتراض به بی توجهی های دولت مرکزی به برنامه های انکشافی غور، شورای ولایتی این ولایت تعطیل و تظاهرات چندین هزار نفری در شهر چغچران مرکز این ولایت برگزار شد.

مسئولان شورای ولایتی غور میگویند با وجود درخواستهای بیشمار مردم از دولت برای ایجاد برنامه های سازندگی و گسترش شهری، تا کنون پاسخی روشن دریافت نشده و بنا بر اعتراض، فعالیتهای شورای ولایتی غور به تعلیق درآمده است.

آنان هشدار میدهند در صورت تداوم این روند، امکان دارد در واکنشهای بعدی، معترضان دست به خشونت زده و وارد ساختمان ولایت شوند.

مردم ولایت غور با سر دادن شعار هایی همچون ” بی تفاوتی بس است” و “ما سرک میخواهیم” امروز صبح به خیابانها آمدند.

آنان شکایت نامه ای را به پروردگار شان نوشته اند، درین شکایت نامه از رئیس جمهور واعضای کابینه اش سخت شکایت شده است واین شکایت نامه را برروی دریای هریرود در شهر چغچران نصب کرده اند.

فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور گفت: این تظاهرات از اوایل صبح امروز در شهر چغچران آغاز شده و بر گرفته از بی تفاوتی های دولتی به مشکلات مردم غور میباشد.

به گفته ی وی افراد تجمع کننده در غور بیشتر فعالان مدنی، وکلای مردم در شورای ولایتی و بازاریان میباشند که به نبود، برق، آب صحی آشامیدنی و  جاده های ارتباطی دست به اعتراض زده اند.

به گفته ی رئیس شورای ولایت غور تعداد معترضان به پنج هزار تن میرسد.

در همین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور بیان میدارد اعتراضات مدنی بر اساس قانون حق مردم میباشد.

او میگوید تا کنون چندین بار است که بر علاوه ی مردم، دولت محلی غور این مشکلات را به گوش ابرمردان حکومت افغانستان رسانده و منتظر اقدام جدی مانده اند.

این تظاهرات که از اوایل صبح امروز در مرکز ولایت غور آغاز یافته بود، تا حوالی ظهر ادامه داشت.

ولایت غور محرومترین منطقه در غرب افغانستان به شمار میرود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top