عدم خوشبینی اسماعیل خان از گفتگوهای چهارجانبه صلح در کشور

محمد اسماعیل وزیر اسبق انرژی و آب کشور و یکتن از سران جهادی در غرب افغانستان میگوید نسبت به گفتگوهای چهارجانبه صلح در کشور خوشبین نیست.

20160313_101423

اسماعیل خان که امروز در مراسم گرامیداشت از سی هفتمین سالروز قیام مردم هرات در برابر حکومت وقت صحبت میکرد گفت که در کشور مان سومین جنگ تحمیلی توسط طالبان و تروریستان به حمایت کشور پاکستان راه اندازی شده است.

وی افزود جامعه جهانی هر زمانیکه از افغانستان خارج شود کشورمان در این جنگ ناخواسته باقی خواهد ماند.

این رهبر سرشناس جهادی همچنان در جریان سخنانش از حکومت وحدت ملی خواست تا از تجارب مجاهدین استفاده کند و کشور را از این وضعیت نا امنی نجات دهد.

از طرف دیگر محمد صادق مدبر عضو شورای حراست و ثبات افغانستان که در مراسم گرامیداشت از ۲۴ حوت هرات اشتراک نموده بود به حکومت وحدت ملی هشدار داد که اگر انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالیها پیش از پایان دوساله گی حکومت وحدت ملی برگزار نشود، کشور وارد فاز جدیدی از بحران شده و مسولیت آن متوجه رهبران حکومت خواهد بود.

وی همچنان گفت هر نوع مذاکره و گفتگو با طالبان باید با درنظرداشت مواد قانون اساسی کشور صورت گیرد.

در جریان مراسم امروز رهبران حکومت وحدت ملی هر یک رئیس جمهور غنی و داکتر عبدالله رئیس اجرائیه پیام خود را از طریق تلفون با اشتراک کننده گان در مراسم مطرح نمودند و ۲۴ حوت را به عنوان یک روز ملی در تاریخ افغانستان عنوان کردند.

در حالی از ۲۴ حوت در ولایت هرات تجلیل می شود که اکثر خانواده های شهدا هنوز هم در وضعیت نا مناسبی به سر می برند .

کارشناسان می گویند طی چند سال گذشته دولت مرکزی توجه جدی به خانواده های شهدا و معلولین نداشته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top