علمای حوزه غرب: جوانان برای تحصیلات دینی در مدارس پاکستان نروند، که ذهن آنها منحرف میگرد

علمای حوزه غرب کشور میگویند: اگر زمینه مناسب برای آموزش علوم دینی درکشورمساعد شودهیچگاه جوانان افغان به مدارس پاکستان نمیروند و این امر، باعث ایجاد صلح دائیمی درکشور خواهد شد.این مطلب را مولوی خداد داد صالحی رئیس شورای علمای حوزه غرب و مسئول مرکز تحصیلات عالی غیاثیه در محفل فراغت، بیش از یکهزار تن از فارغان ذکور واناث آن مدرسه، بیانداشت. وی همچنان تاکید دارد که دولت افغانستان زمانی به صلح پایدار دست میآبد، که طالبانی را به واقیعت برای افغانستان میندایشند، را در کنار خود جذب نماید.

در مراسم ویژه که بهدف بستن دستار (دستار بندی)برسر این طالبان دینی دایرشده بود بیش از دوهزارتن از علما، مقامات محلی هرات وطالبان مدارس دینی، اشتراک کرده بودند.Picture2

مولوی خدادادصالح رئیس شورای علمای حوزه غرب ورئیس دارالعلوم غیاثیه هرات میگوید: این بیست وسومین دورفراغت طالب العلمان این آموزشگاه دینی در ولایت هرات است که نیمی از آنرا خانم ها تشکیل میدهند.

وی افزود: درحال حاضرمرکزتعلیمات دینی غیاثیه بین کشورهای منطقه پیشگام بوده و دراین مرکزبزرگ اسلامی زمینه برای فراگیری علوم اسلامی و علوم روز برای زنان و مردان مساعد شده است.

رئیس شورای علمای حوزه غرب کشورمیگوید: رفتن جوانان افغان بخاطر آموزشهای دینی به کشور پاکستان؛ باعث تغییر افکار آنها گردیده وروحیه افراطی گری و ضد وطنی در انها ایجاد میشود.

این عالم دینی با اینکه میگوید: زیاد خوشبین نیست، به طرح و برنامه های صلح، اما ابراز امیدواری میکند که دولت افغانستان، این جاده را یک طرف طی نکند و برای جانب مقابل که همانا طالبان افغانستان هستند، نیز توجه نماید.

درهمین حال روسای جمهور و اجرایه کشور در تماس های تلفنی، فراغت این عالمان دینی را تبریک گفته و وعده کردند، که برای رشد بهتر و تحصیل بیشتر علما، اقدامات جدی تری را نیز روی دست خواهند گرفت.

از سوی هم محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: آوردن صلح در کشور وظیفه هر شهروند است ولی برای بدست آوردن صلح دایمی و با عزت مسئولیت علما میباشد.

 از سوی هم شماری از محصیلین علوم دینی غیاثیه از خانواده ها میخواهند، تا فرزندان خودرا به خارج از افغانستان به خصوص کشور پاکستان به منظور تعلیمات دینی نفرستند، که درآنجان درعوض آموزش شستشوی مغزی شده و ذهن شان از راه اصلی دین و اسلام منحرف میگردد.

بااین همه عالمان دینی از حکومت وحدت ملی خواهان حمایت بیتشر مراکز آموزش علوم اسلامی در کشورشدند.

دارالعلوم عالی غیاثیه ازجمله بزرگترین مراکز دینی در سطح کشور های منطقه به شمارمیرود، که درحال حاضر محصلین ومتعلمین زیادی ازقشر ذکور واناث دربخشهای تعلیمات وتحصیلات دانش دینی مصروف فراگیری علوم مختلف اسلامی می باشند.

گفته میشود: در بخش ذکور واناث این مرکز بزرگ دینی بیشتر از ١٢ هزار شاگرد به فراگیری امور اسلامی مصروف اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top