فراغت بیش از ۲۰۰ کودک از دوره های آموزشی سرکس هرات

مسوولان سرکس هرات از فراغت بیش از 2 صد کودک پس از سپری کردن دوره های آموزشی ورزش سرکس در این  ولایت خبرمیدهند.

به گفته ی مسئولان، این اطفال که بین سنین هفت تا پانزده ساله مى باشند،  در یک دوره سه ماهه دفتر سرکس  هرات، فنون سخنرانی، تیاتر، گویندگی رادیو و عروسک بازی را آموزش دیده اند.DSC00187

حیات الله حمید مسوول هماهنگی و مطبوعاتی سرکس هرات گفت: این کودکان که از نواحی شهرهرات، ولسوالی انجیل و کمپ های بیجا شده گان داخلی میباشند، طی یک دوره آموزشی سه ماهه، مهارتهای زیادی آموخته اند.

وی  مهمترین هدف سرکس هرات را افزایش اعتماد به نفس کودکان دانسته  افزود: “سرکس هرات دارای یک تشکل شورای ولایتی کودکان می باشد ، که این بخش توانسته است مهارت سخنرا نی وعلاقه به کتابخوانی انان را نیز بالا ببرد.

حمید همچنان گفت که این کودکان، از جمله اطفالی هستند که در معرض خشونت قرار داشته و دفتر سرکس تعلیم و تربیوی افغانستان درهرات، پس از تحقیق وبررسی آنها را جذب و با مهارتهای ورزش سرکس آموزش داده است.

مسئولان مطبوعاتی سرکس تعلیم وتربیوی افغانستان درهرات میگویند: تا به اکنون بیشتر از 8 صد کودک را که در معرض خشونت قرار داشتند، به کمک این اداره، اعتماد به نفس ی ازدست رفته شان را بازیافته اند .

با این حال، شماری از کودکانی که از سرکس هرات فارغ شده اند می گویند که با آموزش هايی که دراین اداره فراگرفته اند، در آینده می توانند برنامه ریزی دقیق وسنجیده کنند.

بنابه گفته های این اطفال، نیازمندی های شغلی جامعه، مهمترین مسئلۀ است که قصد دارند دنبال کنند و بنا بر آن، رشته مورد نظر را فرا بگیرند.

درحالی این کودکان از اداره سرکس سند فراغت اخذ کردند که تعداد زیادی از کودکان، در خیابانهای هرات به جمع اوری زباله ها مشغول اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top