فراغت 250 انجینیر از برنامه ارتقای ظرفیت در ولایت هرات

برگزاری دوره های آموزشی ظرفیت سازی از سوی نهادهای ملی و بین المللی در کشور سبب رشد منابع بشری و ایجاد کار میشود. مسئولان اداره اقتصاد هرات در مراسم فراغت 250 انجینیر فارغ التحصیل از دوره آموزشی توسعه کار در افغانستان، بر بلند بردن توانایی های کارمندان اداره های دولتی تاکید میکنند.

به تعداد 250 تن از فارغ التحصیلان پوهنځی انجنیری پوهنتون هرات از دوره آموزشی توسعه کار در افغانستان سند فراغت گرفتند.Picture2

این دانش آموخته گان مهارت های اساسی ساختمان سازی را در مدت یک ماه از سوی استادان داخلی و خارجی فراگرفته اند.

عبدالرحیم عاطف مسئول این برنامه میگوید: تا بحال ده ها فرصت شغلی جدید را از طریق بلند بردن ظرفیت شرکت کننده های شان ایجاد کرده اند.

برنامه توسعه کار در افغانستان از کمک های ایالات متحده امریکا برای افغانستان تمویل مالی میشود.

درهمین حال مسئولان اداره اقتصاد هرات برگزاری دوره های آموزشی ظرفیت سازی از سوی نهادهای ملی و بین المللی در کشور را سبب رشد منابع بشری و ایجاد فرصت های شغلی جدید سودمند میدانند.

به گفته ی عبدالناصر اسودی رئیس اداره ی اقتصاد ولایت هرات، هم اکنون هم کارمندان شماری از نهادهای دولتی نیازمند ارتقای ظرفیت اند و باید به این مسئله توجه شود.

با همه اینها با گذشت یک و نیم دهه گذشته هزینه های هنگفتی از سوی سازمان های بین المللی زیر نام بلند بردن ظرفیت کارمندان اداره های دولتی و انکشاف منابع بشری به مصرف رسیده است، هزینه ای که از دید بعضی از مردم نتوانسته بازدهی خوبی در پی داشته باشد.

از سویی هم رشد سرسام آور نرخ بیکاری در کشور سبب شده تا جذب افراد اندک از سوی نهادهای بین المللی ناچیز بشمار آید.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top