قاتلان علي سينا به اعدام وحبس هاي درازمدت محكوم شدند

محكمه ابتدائی شهری هرات اختطافگراني را که چندي قبل یک کودک را پس از ربودن به قتل رسانده بودند به اعدام محكوم كرد. مسئولان در محكمه استيناف ولایت هرات میگویند: برای دو تن ازاین آدمربایان، اعدام و 6 تن دیگر حبسهای كوتاه و درازمدت حکم شده است. گفته ميشود: در جلسه ی علنی امروز این محكمه، دو تن ديگرازاين متهمين، بیگناه شناخته شده وحكم آزادي شان صادرگرديده است.

علی سینا کودک هشت ساله ای بود که چندی پیش به همکاری محافظ پدرش ربوده شد وپس از گرفتن چندین هزار دالرآمريكايي از خانواده اش آدم ربایان اورا به قتل رساندند.

کشتن این کودک تظاهرات واعتصاب گسترده باشنده گان ولایت هرات را به دنبال داشت .

پولیس هرات ده تن را در پیوند به این رویداد بازداشت کرد و محكمه شهري اين ولايت دو تن شان را به اعدام، دوتن را آزاد وشش تن ديگررا به حبس هاي تنفيذي 6 تا 20 سال محكوم به مجازات نمود.

قضاوتمند عبدالرسول منصور رئیس محكمه شهری ولایت هرات بروز (چهارشنبه 2 حوت) در جلسه ی علنی محاکمه ی آدمربایان و قاتلان علی سینا گفت: دو تن ازاین افراد بنا بر عدم ارائه ی اسناد کافی سارنوالي، بیگناه شناخته شده اند.

درهمین حال وکیل مدافع این متهمان می گوید: که هرچند درین رویداد چند فرد مشخص دست داشته اند اما پولیس وسارنوالی موظف درین باره به اثر مظاهره ها وفشارها، چندین فرد بیگناه را  زندانی ساخته اند وی تاکید می ورزد که خواهان بررسی دوسيه اي موکلانش درمحكمه استیناف هرات است .

ازسوي ديگر: خانواده ی علي سينا کودک کشته شده ضمن رضایت از نتیجه ی دادگاه، خواهان اعدام دو فرد اصلی این قضیه در حضور مردم و در داخل شهر هرات میباشند.

آنان میگویند: باید دولت با پذیرش این خواسته شان، خط پایانی بر رویدادهای آدمربایی ولایت هرات بگذارد.

گفته ميشود: این محكمه از لحاظ حضور مردمی در طی سالهای گذشته در ولایت هرات بی مانند بوده است.

پس از کشته شدن علي سينا کودکي حدودا 10 ساله و برگذاری تظاهرات واعتصاب مردمي در ولایت هرات، رئیس جمهوری کرزی به خانواده ی علی سینا وعده ی پیگیری جدی عاملان قضيه را توسط ادارات عدلی و قضایی داده بود.

اين درحاليست كه از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 100 تن از آدمربایان در محكمه ولایت هرات محاکمه شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top